Primăria Timișoara, criticată pentru că a revenit la limita de 50 km/h pe marile artere: „Absurdități”

limita boschet

De la data de 1 decembrie, pe marile artere din Timișoara limita de viteză va fi scăzută de la 70 la 50 km/h. Decizia primăriei este criticată de către consilierul local PNL Dan Diaconu, care spune că este vorba despre o absurditate, pentru că, cel puțin la ieșire din Timișoara, nu există trafic pietonal. 

Șoferii nu vor mai putea circula cu 70 km/h pe cele mai importante străzi din Timișoara, de la 1 decembrie. Noua conducere a primăriei a decis ca limita maximă să fie 50 km/h, cu scopul prevenirii unor accidente rutiere. Consilierul local PNL Dan Diaconu, fost viceprimar al Timișoarei, spune că decizia nu-și are rostul, mai ales la ieșire din Timișoara, pentru că oricum prin aceste zone nu sunt pietoni.

De marți, aceste sectoare de drum vor avea limita de viteză de 50km/h, în numele siguranței: Calea Aradului, în afara orașului – până după centură; Calea Șagului până la intersecția cu drumul de Parța; Calea Torontalului până dincolo de Metro; Calea Lugojului până la sensul spre Aeroport, șamd. Limita gândirii celor din noua comisie reformată de circulație este, din păcate, aceasta, iar “administrația slogan” pune în operă astfel de absurdități. Sunt șosele de patru benzi, drumuri naționale, fără trafic pietonal, preluate de către Primărie pentru a asigura servicii publice pe aceste trasee – transport public local, rețele de apă și canalizare șamd, în anii anteriori. Va fi mai sigur pentru boschetul din jurul acestor șosele? Nu știm. Va fi o sursă de amenzi? Desigur”, este de părere Dan Diaconu.

Consilierul local PNL critică, pe de altă parte, modul în care se circulă în Timișoara, adică bară la bară în unele momente ale zilei. Astfel, Dan Diaconu dă vina pentru această situație pe cei din conducerea primăriei, care au modificat sistemul de semaforizare.

Limita mea, de câteva săptămâni, este undeva între 6 și 7 km/h. Merg pe jos, din Aradului până la locul de muncă. Depășesc cu succes toate troleibuzele și expresurile de pe traseu. Acest lux, ca orice om ce trăiește în acest oraș, nu îmi e disponibil tot timpul, iar avertizarea am făcut-o de câteva luni, ne vom bloca. Sistemul de semaforizare a fost modificat spre “praf”. Pe arterele din oraș nu mai e nevoie de nicio limită. A atinge o viteză medie de 10km/h înseamnă, la unele ore, o performanță uriașă. Și încă se lucrează mult de acasă. Din păcate și traseele de undă verde de scoatere a traficului din oraș (Take Ionescu -Bărnuțiu, Rebreanu etc.) sunt compromise. De ce? Pentru că la Centrul de management al traficului, conform noii organigrame, nu mai lucrează și nu mai coordonează nimeni. Nu știu ce aș putea face să vă conving să încercați să evoluați, nu să „reformați” ce nu e de reformat”, a afirmat Dan Diaconu.