Într-o lume în care toate se petrec cu viteza luminii, cu toții devenim irascibili când vine vorba de stat la cozile de la ghișee. Primăria Reșița regândește modul său de funcționare și vine cu o soluție digitală în pas cu societatea modernă, totodată fiind în asentimentul cetățenilor.
Lansarea proiectului numit „Implementarea unui sistem de informatizare a administraţiei publice, sistem de management integrat al datelor administraţiei publice şi îmbunătăţirea organizării instituţionale şi a procedurilor la nivelul Municipiului Reşiţa” a fost subiectul din cadrul conferinței de presă de astăzi, ținută la Primăria Reșița. Mai mulți reprezentanți ai instituției au prezentat detaliile proiectului, printre care și managerul acestuia, Bianca Dănciulescu-Bulgaru: „Nu este un proiect care să aducă economii la bugetul local, este pentru cetățeni. Aceștia nu vor mai sta la cozi, nu se vor mai deplasa de acasă. Scopul este simplificarea procedurilor care, în momentul de față, sunt destul de greoaie”, ne spune aceasta.
Obiectivul general al proiectului propus spre finanțare este consolidarea capacităţii instituționale a Municipiului Reșița de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice, oferite exclusiv de Primărie, prin simplificarea procedurilor administrației locale. Reducerea birocrației pentru cetățeni și eficientizarea activității personalului de specialitate și a aleșilor locali sunt alte obiective principale ale proiectului. „Știm cu toții că una dintre problemele principale de care se plâng cetățenii este birocrația. Sperăm ca măcar parțial, prin acest proiect, să rezolvăm această problemă. Sunt mai multe obiective specifice ale proiectului. Achiziționarea unui sistem informatic integrat la nivelul municipiului, care va soluționa oferind, de exemplu, prin sistem electronic, certificatele de urbanism. La finalizarea acestui proiect sperăm să oferim servicii exclusiv online”, adaugă managerul proiectului.
Digitalizarea arhivei permanente a municipiului Reșița este un alt obiectiv important din proiect. Arhiva electronică va fi dedicată pentru aproximativ 6.700 de dosare și 2.000.000 de file din arhiva fizică, ce contribuie la livrarea online a serviciilor gestionate exclusiv de Primărie: „Orice cerere pe care o face un cetățean ne dorim să poată fi soluționată într-un timp cât mai scurt. Astfel, nu va mai fi nevoie să căutăm în arhiva permanentă. Vom avea arhiva electronică; din două clickuri se va putea soluționa o cerere făcută”, declară Bianca Dănciulescu-Bulgaru.
În ce măsură va fi afectată organigrama Primăriei? „Încă nu se știe, dar în funcție de implementarea sistemului informatic, în momentul de față acesta fiind în faza de creionare, și din ce va rezulta la finalul programului se va avea în vedere și organigrama instituției”, mai spun reprezentanții Primăriei.
Cu o valoare totală a proiectului în cuantum de 4.034.201,98 lei, data finalizării acestuia este sfârșitul lunii august 2021. Din suma totală, 3.953.517,94 lei este valoare eligibilă nerambursabilă.