Primăria Timișoara anunță că a luat o măsură importantă cu scopul de a încuraja cât mai multe persoane să-și plătească impozitul online. Mai precis, vechea interfață pentru achitarea dărilor a fost schimbată cu alta modernă, mai ușor de utilizat.
Primăria Timișoara informează că, prin Direcția Fiscală, a decis să schimbe interfața veche pentru plata impozitelor și amenzilor locale, cu una modernă, care are un design nou și facilități intuitive. De asemenea, pe platformă au fost introduse funcționalități noi, respectiv înregistrarea online a declarațiilor privind spectacolele si activitățile culturale, emiterea certificatului fiscal și informații despre stadiul declarațiilor depuse.
„Digitalizăm procese interne, dar lucrăm și să îmbunătățim ceea ce avem deja. Timișorenii își pot plăti impozitele fără să fie nevoiți să stea la coadă mult timp, dar pentru mulți platforma veche era greoaie. Avem de azi, un design modern, acceptăm semnătura electronică și nu le mai cerem timișorenilor să meargă fizic la Direcția Fiscală doar ca să-și facă un cont. Reducem din drumurile inutile, reducem din birocrație și, în spatele fiecărei schimbări, lucrăm din greu pentru a îmbunătăți procesele interne. Vrem să ușurăm modul în care cetățenii se pot adresa administrației, pentru că acesta este rolul unei primării moderne”, a afirmat primarul Dominic Fritz.
Potrivit Primăriei Timișoara, în prezent, 80% din persoanele juridice din oraș au cont, precum și 45% din persoanele fizice. În 2022, 35% din timișoreni și-au plătit impozitele online.
„Scopul transformării interfeței este de a crește această cifră în anul 2023. Noua interfață are un design care se adaptează la dispozitivul utilizat, fiind ușor de accesat atât pe computer, cât și pe mobil. Declarațiile privind spectacolele și activitățile culturale pot fi, pentru prima oară, înregistrate și online – înregistrarea biletelor/abonamentelor, decontarea impozitului pentru bilete vândute, procesul verbal de anulare sau distrugere. Toate declarațiile pot fi urmărite mai ușor, plata tuturor impozitelor și taxelor se va putea face printr-un click. De asemenea, noua interfață permite și plata amenzilor în termen de 15 zile de la emiterea lor. Actualizarea datelor din cont nu mai necesită transmiterea unor documente către Direcția Fiscală”, au detaliat reprezentanții instituției.
Primăria Timișoara amintește faptul că plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic la casieriile din incinta sediului Direcției Fiscale, de pe strada Demetriade (incinta Iulius Mall), sau la oficiile poștale din oraș.
Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie 2023, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2023 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, se acordă și în acest an o bonificație de 10%.
Cetățenii care nu au un cont își pot crea unul cu ușurință, completând formularul de înregistrare și semnând atât olograf, cât și electronic. Formularul completat trebuie trimis la registratura electronică a Direcției Fiscale, la office@dfmt.ro, împreună cu o copie după buletin.
Serviciul Suport al Direcției Fiscale le stă la dispoziție timișorenilor de luni și până joi, între orele 09.00 – 16.30, și vineri, între orele 09.00 – 14.00. Numărul de contact este +40 256 408 192. Platforma este disponibilă AICI! Plata online a impozitelor se poate realiza, de asemenea, și de pe Ghișeul.ro.