Prefectul Dragomir infirmă rechizitoriul pe care i l-a făcut președintele Dunca!

dragomir ioan prefect cs

De la autorizația de construire a noului spital județean de la Reșița, scandalul PNL – PSD a revenit la banii repartizați primăriilor de către Consiliul Județean din suma repartizată județului din impozitul pe venit.

Romeo Dunca îi bate obrazul prefectului de Caraș-Severin după ce a acesta a contestat în instanță legalitatea emiterii de către Primăria Reșița a autorizației de construire pentru noul spital susținând că și el ar fi putut apela la justiție, chiar la procurori. Șeful CJ vorbește despre complicitatea lui Ioan Dragomir prin care Hotărârea Consiliului Judeţean Caraş-Severin privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumei corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit pe anul 2024 a produs efecte, deși, în primă instanță, s-a dispus anularea ei. Practic, Romeo Dunca spune că a trecut cu vederea pasivitatea prefectului în fața nerespectării legii doar pentru a nu mai genera un alt scandal politic la nivel de județ.

„Nici eu, nici Ioan Popa nu ne dorim circ, s-a văzut prin faptul că nu am făcut plângere penală pentru abuz în serviciu când, prin complicitatea prefectului de data aceasta, anume aceea de a nu contesta ilegalitatea împărțirii celor 37 de milioane de lei către primăriile PSD, (deși fusese avertizat pe 12 pagini si HCJ respectivă a fost refuzată la semnarea de către secretarul județului tocmai din cauza ilegalității adoptării acesteia), câteva primării, inclusiv Reșița, au fost prejudiciate cu milioane de lei. Am preferat în liniște să mergem în instanță pentru a ne căuta dreptatea.”, a spus Dunca.

Reprezentantul Guvernului în Caraș-Severin a făcut ochii mari și i-a explicat președintelui CJ: „Hotărârea Consiliului Judeţean Caraş-Severin nu a fost contestată de Instituţia Prefectului pentru că legislaţia nu prevede criterii de repartizare a fondului la dispoziţia Consiliului Judeţean, ci se referă explicit doar la cele 3 destinaţii pentru care aceste sume alocate UAT-urilor pot fi utilizate: susţinerea programelor de dezvoltare locală, susţinerea programelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală, precum şi pentru cheltuielile de funcţionare pe care unităţile administrativ-teritoriale din judeţ nu le pot finanţa din veniturile proprii. Criterii ca numărul locuitorilor, suprafaţa din intravilanul UAT-urilor sau lipsa drumurilor judeţene pe raza teritorială a acestora pot fi luate în considerare, însă acestea nu sunt prevăzute ca fiind obligatorii de nicio lege. Aşadar, prevederile legislative nu impun condiţionări de repartizare a sumelor către primării, ceea ce înseamnă că acest motiv de nelegalitate a HCJ nu poate fi considerat ca întemeiat.”

În plus, subliniază prefectul Dragomir, proiectul de hotărâre, cu amendamentele ulterioare, a fost supus votului plenului Consiliului Judeţean Caraş-Severin, pe articole şi în ansamblu, întrunind majoritatea absolută de voturi.

În condiţiile în care legea nu instituie criterii cu privire la alocarea acestor sume către primării, mai arată Dragomir, rămâne la latitudinea Consiliului Judeţean ca for deliberativ să hotărască în acest sens. Referitor la necesitatea şi oportunitatea hotărârii, confom Codului Administrativ, aprecierea acestora cu privire la adoptarea şi emiterea actelor administrative aparţine exclusiv autorităţilor deliberative, Instituţia Prefectului având doar rolul de a verifica ulterior dacă sunt adoptate cu respectarea prevederilor legale.

„Indiferent de opiniile pro sau contra care apar, mai ales pe criterii politice, cu privire la rezultatul verificării legalităţii actelor de către juriştii instituţiei, legea este cea care primează. Instituţia Prefectului nu este politizată şi nu are mai multe unităţi de măsură, aşa cum eronat afirmă domnul Romeo Dunca.”, a conchis prefectul judeţului Caraş-Severin.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/