Acțiunile au debutat astăzi și se vor încheia peste o săptămână, fiind efectuate de două comisii mixte de control.
Având în vedere problemele grave identificate în organizarea și desfășurarea activității centrelor rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, celor destinate persoanelor cu dizabilități și copiilor ca urmare a recentelor acțiuni derulate de structurile de parchet în cooperare cu structurile de specialitate din cadrul instituțiilor și autorităților cu atribuții în domeniu și conform celor dispuse de prim-ministrul României, Marcel Ciolacu, în ședința de lucru desfășurată în sistem de videoconferință duminică, 9 iulie, prefectul județului Caraș-Severin, Ioan Dragomir, în calitate de reprezentant pe plan local al Guvernului, a dispus demararea de controale la centrele din județ.
Acțiunile de control au loc în perioada 10 – 17 iulie la toate centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, centrele rezidențiale destinate persoanelor cu dizabilități și cele destinate copiilor care funcționează în sistem public sau privat și vor fi efectuate de către două comisii mixte de control constituite prin ordin al prefectului, din care fac parte reprezentanți ai următoarelor instituții: Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin, Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Semenic” al județului Caraș-Severin, Direcția de Sănătate Publică Caraș-Severin, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Caraș-Severin, Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin, Comisariatul Județean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş-Severin, anunță Cancelaria Prefectului Caraș-Severin.
În acest context, prefectul județului Caraș-Severin, Ioan Dragomir, s-a întâlnit astăzi, 9 iulie, în cadrul unei ședințe cu toți membrii comisiilor, pentru a discuta aspectele organizatorice ale acțiunilor de control și principalele direcții care trebuie urmate.
Prefectul le-a transmis acestora să trateze cu maximă responsabilitate controalele pe care le vor desfășura, punând accentul pe verificarea respectării condițiilor prevăzute de autorizațiile de funcționare. Totodată, să acționeze cu toleranță zero față de orice încălcare a legislației, însă să manifeste diplomație și tact, iar pe durata prezenței în centrele verificate să nu perturbe activitatea acestora, având în vedere că unele controale vor fi efectuate în timpul servirii meselor sau în perioada de recreere.
La finalizarea verificărilor, rezultatele vor fi centralizate de către Instituția Prefectului – Județul Caraș-Severin și transmise Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, Ministerului Sănătății și Ministerului Afacerilor Interne.