Din cauza unui indice mare al motorizării, 462 de autovehicule la mia de locuitori, conform datelor de la Primăria Lugoj, consilierii locali au avut de votat proiectul de hotărâre privind „Politica de parcare a municipiului Lugoj”. Documentul redactat este descrierea sintetică a situației din teren, în vederea stabilirii unui set de principii privind organizarea sistemului de parcare, gestionarea și modul de tarifare diferențiată pentru eficientizarea sistemului.
Potrivit documentației, în prezent, Primăria Lugoj administrează 4.008 locuri de parcare, din care 1.703 sunt locuri rezidențiale.
Luând în calcul un loc de parcare la două apartamente, cea mai mare cerere este în cartierele Micro I, Micro II și Micro III, între 251 și 418 locuri necesare, în timp ce în zona centrală și zona centrală extinsă s-a constatat un surplus de aproape 300 de locuri de parcare.
O posibilă soluție de a rezolva din deficitul locurilor de parcare o reprezintă valorificarea intensivă a spațiilor disponibile între blocuri, prin realizarea de parcări multifuncționale de reședință.
Astfel, au fost delimitate cinci zone cu potențial de regenerare și restructurare a spațiului urban în vederea inserării de parcaje supraetajate, și anume în Micro I – Aleea Castanilor, strada Olari, Aleea Brazilor, Aleea Pinilor; Micro II – str. Primăverii, str. Valentin Rosada, Aleea Nucilor, Aleea Vișinilor, str. 20 Decembrie 1989, str. Alexandru Astalaș; Micro III – Ceahlăului; zona Stadion și cea cuprinsă de Splaiul Tinereții, str. Cotu Mic, Str. Lăcrimioarelor și str. Viorelelor.
Un posibil amplasament pentru implementarea unui sistem de tip „park & walk” a fost localizat în vecinătatea Gării. Conform documentului, realizarea unei parcări subterane în această zonă ar completa rolul intermodal, conectând infrastructura feroviară, rutieră și rețeaua de transport public într-un punct. Acesta se află la intersecția str. Banatului, str. Gării, str. Alexandru Mocioni, str. Mihai Viteazul. Terenul are o suprafață de aproximativ 14.600 de metri pătrați, cu acces la patru străzi. Prin realizarea unei structuri subterane în zona Gării se poate amenaja un număr de 300 de locuri de parcare. Suplimentar se pot implementa stații de încărcare electrică și de bike sharing.
Actul votat de către aleșii locali propune și o serie de tarife pentru parcarea în diferite zone din municipiu, precum centru, unde pentru prima oră va fi un leu, a doua oră, doi lei, a treia oră 2,5 lei, iar începând cu a patra oră trei lei. Este prevăzut și un abonament de 350 de lei pe an pentru persoane fizice rezidente și 450 de lei pentru cele juridice. Pentru cei din zone cu locuințe colective suma indicată este de un leu pe oră sau cinci lei pe zi, cu posibilitate de abonament de 300 de lei pe an. Cei cu locuințe individuale le este indicat un leu pe oră, patru lei pe zi sau abonament de 200 de lei pe an.
Poliția Locală este departamentul care ar putea să se ocupe de verificarea plății taxei la parcările aflate la stradă și ar putea aplica sancțiuni în caz de nerespectarea acestui lucru.