Conform organigramei aprobate prin Hotărârea Consiliului Local (HCL) 107 din 2024, Direcția Poliția Locală, care face parte din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, are un număr total de 62 de posturi, din care actualmente 56 sunt ocupate, iar șase sunt vacante.
Direcția Poliția Locală Lugoj are în componență următoarele compartimente: Dispecerat – cinci polițiști locali, Intervenții rapide – patru, Siguranță rutieră – cinci, Protecția mediului – un polițist, Inspecție comercială – un polițist și Evidența persoanelor – un polițist. La Serviciul de ordine publică și pază obiective sunt două compartimente: Ordine și liniște publică – 18 polițiști și Pază obiective – 19 paznici, toate posturile fiind ocupate. Printr-o HCL din 2021, Poliția locală asigură paza mai multor obiective din municipiu: Primăria Lugoj, Baza Ștrand, Muzeul de Istorie Etnografie și Arte Plastice, Sala de Sport ”Lavinia Miloșovici”, Compartimentul de sere și zone verzi și fostul deponeu de gunoi de pe strada Honoriciului, precum și la școlile gimnaziale ”Anișoara Odeanu”, ”Eftimie Murgu” și Nr.2, care nu au în organigrame posturi de pază.
De asemenea, polițiștii locali supraveghează și asigură paza și ordinea publică la toate evenimentele culturale, sportive, religioase și școlare, iar de multe ori dirijează traficul rutier pentru a se putea desfășura lucrări de asfaltări, intervenții la apă-canal sau altele.
Poliția Locală Lugoj a încheiat anul 2024 cu un număr de 1059 procese verbale încheiate, cu amenzi în sumă de 345.770 de lei. Cele mai multe amenzi au fost date pe linie rutieră, conform OUG 195, în cuantum de 261.855 lei, apoi pe Legea 61 – 32 de amenzi, iar pe legislația de mediu au fost încheiate 20 de procese-verbale. Destul de multe amenzi au fost date pe Legea 448, pentru parcările pe locurile rezervate persoanelor cu handicap, raportul dintre amenzi și avertismente fiind de 60 la sută/40 la sută.
„Referitor la un alt aspect al activității noastre vă mai pot spune că avem un acces extins la bazele de date ale Ministerului de Interne. Dacă până acum aveam acces doar la baza de date persoane și acces limitat la baza de date auto, în prezent avem acces și la verificarea persoanelor urmărite general dar și la implementarea punctelor de penalizare pentru permisele auto pe care le facem tot noi. În perioada următoare vom lucra alături de noua administrație locală la modificarea organigramei direcției noastre. Vom propune modificarea acesteia în sensul în care dorim o reașezare a compartimentelor și a serviciului de ordine publică, încercând să suplimentăm numărul de polițiști locali, prin diferite metode, pentru a avea o prezență pe stradă mult mai mare, lucru pe care ni-l dorim de mai mulți ani şi care a fost iterat şi de domnul primar Călin Dobra. Totodată vreau să vă mai spun că în colaborare cu Departamentul de informatică de la Primăria Lugoj dorim mărirea numărului de camere video la nivelul municipiului, camere care ne-ar ajuta foarte mult atât pe noi și pe colegii noștri de la poliția națională”, ne-a declarat Florin Dumitru, Director executiv al Direcției Poliția Locală Lugoj.