Planuri pentru două noduri rutiere la autostrada A1 în Timiș

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii a semnat contractul pentru proiectarea a șase noi noduri rutiere pe A1 și A3. Două dintre acestea vor fi în Timiș – la Recaș și Bethausen. 

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție privind realizarea a șase noduri rutiere pe A1 și A3, în zona de vest a României, a fost semnat cu ofertantul declarat câştigător, Search Corporation. Valoarea contractului este de aproximativ două milioane de lei (fără TVA), iar banii provin din fonduri europene nerambursabile.

Din cele şase noduri rutiere, cinci se află pe autostrada A1, sector în administrarea DRDP Timișoara. Două dintre ele se află în Timiș, la Bethausen și Recaș, iar unul în Arad, Cruceni, celelalte fiind în Alba, Hunedoara și Bihor.

leader board 728 x 90 px

Cele şase noduri rutiere vor fi realizate pe autostrăzile A1 şi A3, în zona de vest a României, după cum urmează: un nod rutier la Cugir, la joncţiunea DJ704 cu A1, în judeţul Alba. Va spori gradul de accesibilitate a zonei industriale Cugir către autostrada Sibiu-Orăştie. Al doilea nod rutier – la Sântuhalm, la joncţiunea DC129 cu Al, în judeţul Hunedoara. Marele beneficiu este conectarea la reţeaua de transport TEN-T a unor zone spre care, momentan, accesul este dificil. Astfel sunt susţinute economia şi turismul local, pentru dezvoltarea durabilă a regiunii. Al treilea nod rutier – la Recaş, la joncţiunea drumului judeţean DJ609E cu A1, în judeţul Timiş. Sunt facilitate atât legăturile cu staţiunea viticolă Recatim-Stanciova, cât şi descărcarea fluxurilor de trafic de pe DN6. Noul patru rutier – la Bethausen, la joncţiunea DJ609 cu Al, în judeţul Timiş. Va îmbunătăţi accesul fluxurilor de trafic generate de localităţile Cliciova, Bethausen şi Cladova. Nodul 5 rutier – la Cruceni, la joncţiunea DJ682G cu A1, la sud de municipiul Arad. Va facilita distribuţia traficului generat de: DJ682G, DJ682A, DJ682, DJ682N.  Iar nodul 6 rutier – la Spinuş, la joncţiunea DN1P cu A3, în Judeţul Bihor. Şi aici, avantajul este fluidizarea traficului rutier.

„Autostrăzile noastre au nevoie de cât mai multe descărcări, pentru a deservi un număr cât mai mare de cetăţeni. Astfel, creştem accesibilitatea la reţeaua primară de transport rutier şi sprijinim investiţiile cu noi drumuri de conexiune la infrastructura modernă, aflată în permanentă extindere. Anunţ de pe acum că nu am uitat nici de restul reţelei de drumuri de mare viteză – săptămâna viitoare urmează semnarea contractului de proiectare pentru încă un pachet de trei noduri rutiere, pe autostrăzile care pleacă din Bucureşti.”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Perioada pentru elaborarea studiului de fezabilitate este de şase luni de la data de începere, zece luni de la data de începere pentru elaborarea PAC (proiect autorizaţie de construire, în patru luni de la elaborarea SF) şi 13 luni de la data de începere pentru elaborarea Proiectului Tehnic (respectiv în trei luni de la elaborarea PAC).