Peste 9 milioane de euro pentru dezvoltarea turismului la Anina

Cum era exploatării miniere a apus deja în Anina, administrația publică locală a căutat soluții pentru a readuce echilibrul economic valorificând la maximum segmentul turistic și frumusețile naturale de care dispune UAT-ul. Declarată recent stațiune turistică de interes local, urbea urmează să beneficieze de peste 9 milioane de euro pentru a pune la punct tot ce ține de infrastructura turistică pentru a-i putea atrage ca un magnet pe vizitatori din toate colțurile lumii.

Deși anul 2020 a fost un an greu (din cauza epidemiei), turiștii au trecut pragul orașului condus de Gheorghe Românu, iar lucrurile au decurs cum nu se putea mai bine:

„Au fost zile în care nu am avut niciun loc liber din cele 100-120 de locuri de cazare. Am avut niște oaspeți de la București și abia am reușit să-i cazăm. Cred că un rol important în această situație l-au jucat măsurile pe care le-am luat pentru a ține temutul virus departe de populație. Pot spune că nu am înregistrat foarte multe cazuri cu SARS-CoV-2, iar acest lucru a contat pentru vizitatori”.

Referitor la planurile gândite pe segmentul turistic și care sunt facilitățile care îi vizează pe cei care vor să investească aici, primarul liberal a adăugat:

„În prima parte a lunii ianuarie trebuie să depunem câteva proiecte pentru a dezvolta lucrurile în turism. În calitate de stațiune turistică de interes local vom fi beneficiarii a 9,4 milioane de euro pentru dezvoltare și promovare la acest capitol. Mă voi întâlni cu manageri de firme și arhitecți pentru a gândi fiecare proiect pe care trebuie să-l depunem înspre această dezvoltare. Ne vom axa atât pe obiective turistice pe timp de vară, cât și pe obiective turistice pe timp de iarnă, la fel cum și comunitatea trebuie să se implice. Prin faptul că avem PUG-ul aprobat, asta înseamnă că avem terenuri gândite unde oamenii de afaceri vor dori să realizeze pensiuni, spre exemplu. Vom încerca să le oferim turiștilor care ne calcă pragul toate condițiile, astfel încât să-i fidelizăm, iar prin intermediul lor, a experienței pe care o trăiesc și o împărtășesc altora, să fim pregătiți să întâmpinăm și alți vizitatori”.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/