Peste 30% dintre angajaţii Societăţii de Transport Public Timişoara vor intra în şomaj tehnic de la 1 aprilie

Peste 30% dintre angajaţii Societăţii de Transport Public Timişoara vor intra în şomaj tehnic peste două zile. Scăderea numărului de călători şi a încasărilor reprezintă cauze care au dus la această situaţie.

Criza generată de coronavirus afectează şi Societatea de Transport Public Timişoara, care se vede nevoită să ia masuri care afectează o parte din personal. În Consiliul de Administraţie al societăţii s-a hotărât ca pe perioada stării de urgenţă să intre în şomaj tehnic 32% dintre angajaţi. Astfel că, din numărul total de 1.047 de angajaţi, 334 vor intra în şomaj tehnic. Măsura va intra în vigoare din 1 aprilie.

„Decizia de a trimite în şomaj tehnic 32% dintre angajaţi a fost cauzată de scăderea foarte mare a numărului de călători. Totodată, am fost forţaţi de împrejurări să scădem numărul de unităţi prezente. Odată cu pandemia creată a trebuit să luăm astfel de decizii”, a declarat Nicolae Bitea, director STPT, pentru Express de Banat.

Vor fi afectaţi de la muncitori la şefi de compartimente

Propunerile legate de angajaţii care vor intra în şomaj tehnic vor veni de la şefii de compartimente, însă Nicolae Bitea, directorul societăţii, a transmis că doreşte să se ţină cont de anumite criterii. Pe lângă muncitori, în şomaj tehnic vor intra şi şefi de birouri şi departamente, pentru a exista o echitate.

„În selectarea angajaţilor care vor intra în şomaj tehnic se va ţine cont de anumite criterii. În primul rând, dacă sunt angajaţi care doresc să meargă în şomaj tehnic. Cei care sunt singuri întreţinători de familie nu vor merge în şomaj tehnic. De asemenea, cei care nu au avut sancţiuni disciplinare nu merg în şomaj tehnic, nici cei care au efectuat ore suplimentare ori de câte ori a fost nevoie. Apoi, ca să fie echitate din toate punctele de vedere, niciun compartiment, birou, serviciu, secţie nu rămâne neafectată. Şi anume, vor merge în şomaj tehnic directorul economic, directorul de exploatare, directorul juridic, şefi de direcţii, şefi de servicii, şefi de birouri. Nu toţi, într-o proporţie de 30%. Asta ca să fie o echitate la nivelul tuturor activităţilor în cadrul societăţii”, a mai spus Nicolae Bitea

Şomajul tehnic va dura pe toată perioada stării de urgenţă. În acest timp, cei 32% din angajaţii vizaţi vor primi 75% din salariul mediu brut, care va fi asigurat de stat, iar dacă salariul mediu brut pe care îl au ei în cadrul societăţii este mai mare de 5.429 de lei, atunci diferenţa până la 75% va fi asigurată de societate.