Perfect inutil! Centrul de Informare Turistică de la Lugoj duce lipsă de turiști pe care să-i informeze

casinoherculane by sungarden

Centrul de Informare Turistică din Lugoj, finanțat cu bani europeni, de la bugetul național, dar și local, strălucește prin… absență! La trei ani de la inaugurare, acesta este mai mereu gol, iar lugojenii se întreabă la fel ca la tăierea panglicii: la ce bun așa ceva?

Proiectul, în valoare de 626.165 de lei, a fost terminat la finele lunii decembrie 2016. Obiectivul, numit pompos „Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Lugoj”, s-a realizat printr-un proiect cu finanţare europeană nerambursabilă, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului. Cofinanţarea din partea Consiliului Local s-a ridicat la 12.406 lei, diferența de bani (nerambursabilă) fiind asigurată de comunitatea europeană – 560.588,23 lei și de bugetul naţional – 47.330,84 lei.

Cu acel prilej, primarul Francisc Boldea a avut o bună ocazie să le închidă gura cârcotașilor care îl criticau pentru lipsa proiectelor europene adjudecate. Însă lugojenii, sceptici din fire, se întrebau încă de la data inaugurării: „ce nevoie avem de așa ceva?”. Utilitatea acestui proiect, la fel ca cel cu „semnele spre viitor”, jupuite și decolorate, este și acum pusă sub semnul întrebării.

Teoretic, „programul de funcţionare este de luni până vineri, între orele 10.00 şi 17.00, urmând să fie extins şi în zilele de sâmbătă şi duminică”, dar rareori există vreo activitate pe acolo. Singurele becuri care se aprind sunt cele de la logoul verde cu România, zis și „frunza lui Udrea”, iar ușa este mai mereu închisă.

Câteva din argumentele construirii acestui centru erau astfel prezentate: „Obiectivul general al investiţiei vizează dezvoltarea turismului în Lugoj şi în zonele limitrofe. Misiunea centrului va fi aceea de a ajuta vizitatorii municipiului în alegerea celor mai bune variante de călătorie. Centrul este dotat cu sistem de conectare la internet, iar turiştii vor putea beneficia şi de un film video de prezentare a principalelor obiective turistice ale municipiului.”

publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100

La mai bine de trei ani distanță de la inaugurarea din 4 mai 2016, prea puțini turiști i-au trecut pragul, în cazul fericit că au găsit ușa deschisă și pe cineva înăuntru, unii – dornici să vizioneze filmul de prezentare a Lugojului (deja depășit, cu obiective și firme care nu mai activează în municipiu), iar alții – pentru a cere ajutor „în alegerea celor mai bune variante de călătorie”.

Soluții există, așa că dacă vrei să faci o plimbare pe Dealul Viilor, cheamă-ți prietenii, ia rucsacul în spate și mergi la drumeție, iar dacă vrei o plimbare cu bicicleta prin împrejurimi, vorbește cu oamenii de la „Lugojul pedalează”, abia te așteaptă să vii cu ei! Vrei să afli unde e Timișul, privește în stânga, vrei să știi unde e Brediceanu, mergi pe mal înainte. De altfel, apropo de „informare turistică”, albumul cu clădiri reprezentative ale Lugojului, tipărit în 1.000 de exemplare și menit a fi distribuit de Centenarul Unirii, prin respectivul centru, nu avea trecute printre reperele arhitecturale ale Lugojului chiar clădirea Liceului „Brediceanu”, una dintre cele mai impunătoare din oraș! Orice pensionar întâlnit în cale îți poate spune povești mai interesante decât cele cuprinse între copertele broșurilor oferite la centru. Nu trebuie bani europeni, de la bugetul național și de la cel local, n-ai nevoie de o plimbare la „cabana” de pe malul Timișului, ca să afli tot ce găsești pe net, stând comod în fotoliul de acasă.

Din păcate, și fără vreun partizanat de circumstanță, după trei ani de „funcționare”, acest obiectiv este definit în două cuvinte cuprinzătoare: perfect inutil.

1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/