Pasionat de motociclism, reșițeanul Vlad Bar și-a adăugat recent noi titluri valoroase în palmaresul personal

vlad bar
cristescu 1000 x 200 2 copy banner 1164 x 200 px Afrodita 1000x200

Multiplu campion național, vicecampion și de două ori campion balcanic, tânărul sportiv a urcat pe podiumul de premiere în urma competițiilor desfășurate în Cehia și în Slovacia.

Notăm două importante realizări obținute în vara aceasta: titlul de vicecampion în Campionatul European Alpe Adria, la clasa Supersport NG ( Next Generation) și clasarea pe locul trei în Cupa Europeana FIM Supersport 600. Mai este în desfășurare Campionatul Balcanic, cu patru etape, două în Turcia și alte două în Grecia. Meritoriu locul ocupat la Clasa Supersport New Generation de către Vlad Bar care l-a secondat pe Patrick Pascotă, tânărul de doar 18 ani continuatorul tradiției din familia campionului Ionel Pascotă.

vlad bar in circuitul de la brno

Vlad Bar în circuitul de la Brno

De aproape zece ani, Vlad Bar stăpânește aceeași motocicletă, o MV Agusta de 800 de cm3, care îl ascultă docilă, mai ales atunci când dă frâu liber cailor putere atingând în circuit viteze de peste 250 de kilometri pe oră. Nu e singura din colecție, fiindcă așa se întâmplă la alergătorii de cursă lungă, e nevoie să știi pe ce te bazezi în garaj, adică pe motociclete de rezervă. Dar, unde se antrenează, pentru a ajunge la asemenea performanțe, vă întrebați? Ei bine, în general în afara țării fiindcă din păcate, la noi nu sunt amenajate circuite speciale moto la care să aibă acces  toți sportivii. Există totuși două, un circuit privat la Adâncata, lângă București și Transilvania Motor Ring, în județul Mureș, neomologat pentru curse moto. De aceea niciunul dintre circuite nu poate organiza etapele campionatului național, astfel încât competițiile au loc dincolo de granițe, majoritatea în Grecia, în Bulgaria sau Cehia, dar și în Ungaria și Slovacia.

vlad bar pe podium

Vlad Bar pe podium, după Circuitul de la Serres-Grecia

Inginer de profesie, lucrează la o multinațională de automotive din Timișoara, oraș în care s-a stabilit după studenție. De peste 20 de ani participă la curse interne și internaționale și a adunat o bogată colecție de cupe, medalii și diplome. De altfel, palmaresul său l-am notat în subsolul paginii.

 Începutul poveștii despre motoare

Mărturisește că s-a apropiat de motociclete din copilărie, pasiunea fiindu-i transmisă de către unchiul său, Lucian Popoviciu, cel care, în familie a fost deschizător de drumuri cum s-ar spune, unul dintre promotorii acestui sport din România.

„În vacanțele de vară, stând mai mult pe lângă unchiul meu la Giarmata, îl urmăream meșterind prin garaj. Din curiozitate, am vrut să încerc și eu și încet-încet, am prins gustul… La prima competiție am participat când aveam vârsta de opt ani și țin minte că aceasta s-a desfășurat pe pista aeroportului din Caransebeș. Aveam o motocicletă Malaguti, brand italian de 50 de cm3, cumpărată de unchiul meu de la prieteni care aveau copii de vârsta mea. În perioada aceea erau foarte mulți copii angrenați în competiții, dar pe parcurs a cam dispărut interesul pentru moto. De fapt cultura pentru sporturi de acest gen a rămas în urmă. Vorbim comparativ cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru, în țări din apropiere, Serbia, Bulgaria sau din Europa de Vest. Pe la sfârșitul anilor 90 era ceva deosebit și destul de accesibil pentru noi. Nu era nevoie de vreun echipament performant. După debutul meu produs în 1999, primii doi ani am fost vicecampion național la juniori, iar în 2003 am obținut primul titlu de campion național la clasa de 85 de cm3.”

v bar curba

Sigur că vremurile s-au schimbat și dacă în urmă cu câțiva ani o motocicletă costa câteva sute de euro, în momentul de față prețul sare ușor de câteva mii. Un asemenea hobby cere sacrificii, recunoaște campionul… „Da, nu este un sport ușor de practicat, nu e vorba doar despre motocicleta în sine, ci de tot ce înseamnă partea mecanică, întreținere, antrenamente, deplasări, participarea la concursuri și multe altele. Sponsori nu prea sunt.”

untitled design

Vlad Bar vorbește cu prețuire despre unchiul său de la care a învățat și tainele mecanicii, acesta fiind considerat drept unul dintre cei mai buni mecanici din țară, dovadă faptul că a asigurat asistența tehnică pentru Can Oncu, actual sportiv în campionatul mondial la clasa Supersport. „Când plec la competiții, motocicleta o transport cu VAN-ul meu, acolo am cauciucuri de schimb și toate instrumentele la îndemână pentru asistența tehnică în caz de nevoie”, mărturisește sportivul care până în prezent a fost ferit de accidentări majore. „Anul trecut am suferit o accidentare mai serioasă, o fractură la metatarsiene în urma lovirii scăriței, după o căzătură zdravănă. Am concurat cu piciorul umflat, pentru că nu știam exact ce am și voiam să termin cursa. După operație, la doar patru săptămâni distanță, mergeam deja la curse cu cârjele după mine.”

vlad bar pe motor

Ce câțiva ani a fondat Asociația Club Sportiv WeDo Racing, structură sportivă ce desfășoară activități în motor-sportul românesc și are ca scop selecția, inițierea și pregătirea sportivilor în vederea participării acestora la competiții naționale și internaționale.

Cât privește activitatea WeDo Racing Team, există deja obiective bine definite pentru perioada următoare. „În momentul de față avem ca obiective pentru sezonul competițional viitor participarea și câștigarea Campionatelor European Alpe Adria, Balcanic și Național, la clasa Supersport. La Club, ne bucurăm deja de rezultatele obținute de medicul stomatolog reșițean Șerban Creșneac, prezent de puțină vreme în competiții naționale și internaționale.

we do racing

WeDo Racing – Vlad Bar și Serban Cresneac

Pentru Vlad Bar, pasiunea continuă pentru că adrenalina cere implicare continuă. „Fiind o fire competitivă, cu siguranță atât timp cât vor exista competiții și ținte, voi participa. Dar, în momentul în care voi simți că nu mai sunt dispus să depun în primul rând eforturile financiare necesare și apoi eforturi pentru pregătirea materialului de competiție și a pregătirii fizice specifice, atunci voi lăsa concursurile deoparte și probabil voi fi doar un simplu călător pe două roți…”

Mai e mult până departe, așa că drumuri bune și uscate!

vlad bar moto

Palmares:

  • Debut in Campionatul Național – 1999
  • Vicecampion National Juniori 50 cm3 Malaguti – 1999, 2000
  • Campion Național Juniori 50 cm3 Cagiva – 2003
  • Campion Național 85 cm3 Honda – 2003
  • Vicecampion Național 85 cm3 Honda – 2004
  • Vicecampion Balcanic și Național clasa 125 cm3 GP Honda – 2006, 2007
  • Campion Național clasa 125 cm3 GP Honda – 2008, 2009, 2010, 2011
  • Campion Est European și Național clasa Moto 3 Honda – 2012, 2013
  • Campion Național clasa Moto 3 Honda – 2014
  • Debut la clasa 600 Supersport și locul 4 în Campionatul Național Yamaha – 2014
  • Maestru al sportului – 2015
  • Locul 10 in Campionatul Național clasa Supersport 600 Yamaha – 2015
  • Locul 7 in Campionatul Național clasa Supersport 600 MV Agusta – 2016
  • Locul 3 in Campionatul Național clasa Supersport 600 MV Agusta – 2018, 2019
  • Locul 5 in Campionatul Național clasa Supersport 600 MV Agusta – 2020
  • Locul 4 in Campionatul Național clasa Supersport 600 MV Agusta – 2021
  • Vicecampion Național                     clasa Superstock 600 MV Agusta – 2022
  • Locul 3 in Campionatul Național clasa Superstock 600 MV Agusta  – 2023
  • Vicecampion Est European și Național Superstock 600 MV Agusta – 2024
  • Vicecampion Național                      clasa Supersport 600  MV Agusta – 2025
  • Vicecampion European Alpe Adria clasa Supersport NG   MV Agusta – 2025
untitled design Stiri si Publicitate Timisoara, Resita, Hotel Versay aprilie 980x120 px 579936676 836890662185728 1562271342293314240 n
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/