Pasajul Solventul a depășit stadiul de 50%

stiri de pe santier pasajul solventul timisoara

Realizarea Pasajului Solventul a ajuns la jumătate. Chiar dacă șantierul înregistrează întârzieri, lucrările avansează și urmează cea mai grea operațiune.

Subpasajul va traversa, în subteran, 10 linii de cale ferată. Nu se va perturba traficul feroviar, pentru că tunelul va fi împins pe sub șinele de tren.

„În câteva luni, dacă vremea e bună și nu apar situații neprevăzute pe șantierul pasajului Solventul, începe împingerea tunelului pe sub liniile de cale ferată, circa 70 de metri, fără oprirea traficului feroviar. Se lucrează la cheson, o structură în lungime de aproximativ 70 de metri și cu o lățime de 28 de metri. Va urma împingerea pe sub calea ferată, operațiune complexă care va dura câteva luni, în funcție de ce se află în subteran, pe sub linii”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.

Lucrările la Pasajul Solventul au început în luna februarie a anului 2022. Trebuiau să dureze 2 ani. Însă termenul a fost devansat pentru că s-au întâmpinat tot felul de probleme.

„Peste un an a durat doar avizarea. De aici și întârzierea. Plus, pandemia, banii și problemele pe care le-a avut constructorul. Progresul e vizibil acum: pereții mulați sunt gata, rampa de lansare e gata, a început și Guvernul să mai facă plăți pe Anghel Saligny”, a mai spus viceprimarul orașului.

La finalul investiției, pasajul va avea o lungime de 87 metri, șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va asigura legătura între Dâmbovița și Ronaț. Construirea Pasajului Solventul are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin Programul Anghel Saligny.

Cum va arăta Pasajul Solventul la final

Cum va arăta Pasajul Solventul la final

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/