Operatorii de turism s-au unit! Stațiunea de pe Valea Cernei mai are o șansă

Proprietarii de hoteluri și de pensiuni din Băile Herculane au lăsat deoparte orgoliile și pun „mână de la mână” pentru renașterea stațiunii.

Cunoscută ca unul dintre cele mai importante centre de sănătate din țară, datorită apelor sulfuroase, descoperite și puse în valoare încă din perioada ocupației romane, stațiunea de pe Valea Cernei trăiește de mai bine de 20 de ani sub auspiciul hoției, decăderii și dezinteresului, fapt pentru care rămâne și astăzi cu o imagine extrem de neatrăgătoare turistic, chiar dacă în ultimii ani s-au făcut investiții de zeci de milioane de euro.

Hoteluri precum Minerva, Afrodita și Diana au renăscut din propria cenușă, atrăgând mii de turiști anual, vizitatori care încă sunt profund afectați de prezența ruinelor din centrul istoric, de infrastructura, dar și de nepăsarea autorităților care, consideră ei: „nu luptă suficient pentru prosperitatea stațiunii”.

Chiar dacă toți își doresc altceva și comentariile sunt multe și din partea operatorilor de turism, nimeni parcă nu a luat atitudine, fiecare plasând „mizeria” în curtea vecinului. Până ieri! Cineva a spus STOP și a luat măsuri. Administratorii complexului hotelier Grand Minerva au chemat la masa negocierilor toți proprietarii de unități hoteliere, pentru a-și prezenta problemele, ideile și soluțiile ce pot fi de folos la renașterea stațiunii.

Rezultatul a depășit așteptările: peste 25 de administratori din zonă, dar și reprezentanți ai administrației locale au dat curs invitației, dezbătând subiecte ce au vizat reclama negativă care se face la adresa stațiunii și cum se pot implica în acest sens, infrastructura, care sunt proiectele pe care Primăria le are în desfășurare și unde pot ajuta. S-a stabilit în ce acțiuni urmează să se implice, dar a fost luată în vizor și promovarea întregii stațiuni prin intermediul canalelor mass-media.

„Pentru că nici din acest punct de vedere turiștii nu sunt atât de bine informați”, după cum spune Cătălina Iovan, directorul de marketing al complexului hotelier. „Turiștii încă nu cunosc atât de bine toate datele legate de apele termo-minerale, despre faptul că aici este un aer extraordinar de curat, puternic ionizat, că există obiective turistice, că poți să faci de la trasee montane, la cățărări pe munte, rafting pe Cerna și așa mai departe. Asta vrem noi, să accentuăm și să mizăm pe partea de obiective turistice și pe proprietățile apelor termo-minerale, dar și pe promovarea vestigiilor istorice. Asta înseamnă mai multe acțiuni, reclame promoționale, implicare masivă din partea noastră, a tuturor”, a declarat pentru Express de Banat, Cătălina Iovan.