A făcut de unul singur aeroport dintr-un câmp pe care pășteau caprele, a plătit două studii de fezabilitate pentru Aeroportul Internațional „Banat” Caransebeș și a deschis un liceu tehnologic de aviație, dar are toate șansele să fie scos afară cu executorii și cu milioane datorie!
Banat Airport Caransebeș nu primește niciun euro de la Ministerul Transporturilor, în ciuda faptului că lui Gabriel Olariu îi crescuseră aripi după ce a depus în termen, finalizând în timp record, studiile de fezabilitate pentru modernizarea și extinderea pistei, astfel încât să poată ateriza și decola aeronave de pasageri de mare capacitate, respectiv pentru construirea unei noi aerogări. Cu aripile frânte, Olariu a primit astăzi și ultimatum de la Consiliul Județean Caraș-Severin, proprietarul aeroportului, să plătească redevența, altfel urmează să-i fie reziliat contractul.
„La aeroport avem o problemă. Trebuie, ori să închidem această colaborare, ori să găsim o eșalonare pentru că nu și-a îndeplinit obligațiile și s-ar putea să avem o problemă vizavi de alocările de bani la rectificări atât timp cât există sume de bani care nu sunt încasate. Legiuitorul spune că acele sume urmează să se scadă.”, a explicat în ședința de astăzi președintele Romeo Dunca. Darian Ciobanu, secretarul general al județului, a detaliat: „În prezent, SC Aeroportul Caransebeș SA ne datorează 2,9 milioane lei, asta înseamnă că din 2016 până în prezent nu și-a onorat redevența. Redevența e de 65.000 de euro/an. Noi am optat să formulăm ordonanțe de plată, am trecut prin instanțe și datoria e certă. Am antamat serviciile unui executor judecătoresc, care a încercat să instituie sechestru, să pună poprire pe conturi, dar mare lucru nu am avut ce să executăm.”
Ciobanu confirmă că, potrivit OUG 81, sumele pe care le va pretinde sau de la primi Consiliul Județean vor fi diminuate cu sumele necolectate. Există o variantă a eșalonării acestor datorii, pe o perioadă de cel mult 5 ani, dar trebuie constituite garanții pentru sumele în discuție. Gabriel Olariu s-a conformat, a prezentat un raport de evaluare pentru 5 imobile cu o valoare cumulată e 762.000 de euro. Toate imobilele respective sunt ale SC Aeroportul Caransebeș, nu însă și terenurile de sub ele. Ca atare, bunurile sunt grevate de sarcini și atunci valoarea garanției se diminuează considerabil, iar Darian Ciobanu s-a declarat reticent față de o astfel de soluție.
Omul de afaceri a venit în fața aleșilor județeni, ocazie cu care și-a exprimat încă o dată cele mai bune intenții, dar în același timp a arătat că e aproape singur în demersul său, în visul de a redeschide aeroportul din Caransebeș și de a-l plasa pe harta aeronautică a Europei. „Eu am venit acum 5 ani și am spus că vreau să facem aeroport. Toți banii care s-au încasat s-au plătit la Consiliul Județean. Eu vreau să fac aeroport, am luat un câmp cu betoane și am autorizat un aeroport! Nu pot singur, am făcut două studii de fezabilitate, din lipsă de fonduri nu s-a obținut finanțare.”, le-a învederat Olariu aleșilor din Caraș-Severin.
Președintele Dunca i-a replicat omului de afaceri că nu mai e vorba cum de rea intenție, ci de presiunea legii și i-a propus o înțelegere. Să plătească măcar vreo 150.000 de euro în termen de 90 de zile, să diminueze datoria. „Până la 31 martie aduc 150.000 de euro, dacă nu, reziliem contractul!”, și-a luat angajamentul Gabriel Olariu.
O afacere cum nu se poate mai proastă pentru Consiliul Județean, recunoaște Romeo Dunca: „Pericolul e mare, pericolul rămâne chiar dacă reziliem contractul. Evacuăm și școala de aviație și punem noi, de la bugetul CJ, 50.000 de lei pe lună pentru a asigura pază! Nu dorim să reziliem contractul, dar va trebui să găsim soluții să-și reducă datoriile!”