Oficial! Gunoiul din Timișoara, adunat în baza unui contract „de tranziție”, de la anul

Salubrizare la Timisoara

De la începutul anului viitor, gunoiul din Timișoara va fi adunat în baza unui contract „tranziție”, până când va fi finalizată licitația privind desemnarea unui nou operator.

Până la sfârșitul anului, Primăria Timișoara trebuie să găsească un operator provizoriu care să continue curățenia și colectarea deșeurilor din oraș. Asta pentru că vechiul contract privind salubrizarea stradală expiră în decembrie 2023, iar licitația privind desemnarea unei noi firme nu a fost încă lansată.

În aceste condiții, luni, într-o ședință extraordinară a Consiliului Local Timișoara, a fost votat un proiect de hotărâre privind „aprobarea asigurării continuității prestării activităților de salubrizare stradală și deszăpezire până la finalizarea procedurii de atribuire prin licitație deschisă, prin încheierea unui contract de achiziție publică de servicii, prin procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare”. Acest proiect a fost supus votului consilierilor locali și în plenul de săptămâna trecută, doar că a picat, unii aleși fiind nemulțumiți de faptul că au aflat de document doar cu câteva ore înainte de ședință.

Probabil dacă am fi lansat licitația pentru noul mare contract de salubrizare acum un an, acum n-ar fi nevoie de această tranziție. Dar tocmai pentru că licitația abia acum este pornită, este nevoie de un contract de tranziție, ca să nu rămânem descoperiți. Condițiile impuse acum sunt exact cele pe care le-ați votat acum o lună. Durata acestui contract bineînțeles că ne dorim cu toții să nu fie de 18 luni, așa cum am pus acum, doar că am încercat să punem tot felul de centuri de siguranță pentru orice eventualitate. După cum știți, în 2018, primăria a făcut o licitație pentru un nou contract de salubrizare. Prima licitație a eșuat, s-a încercat tot o achiziție de urgență care a eșuat și ea și, până la urmă, orașul a stat câteva luni fără contract de salubrizare. Nu vrem să facem acest lucru. Acum contractul existent a epuizat suma maximă, mai repede decât am preconizat, și tocmai de aceea este nevoie acum de acest contract de tranziție. Eu mă aștept ca licitația mare să dureze între șase și 12 luni, este o legislație foarte complexă și știm foarte mult că în acest domeniu firmele între ele sunt și obișnuite să conteste aceste licitații și tocmai de aceea ne trebuie această plasă de siguranță. Pentru acest motiv este și 18 luni și eu sper ca această perioadă de tranziție să fie cât de scurtă posibil, dar oricum toate tarifele maxime sunt cele pe care le-ați votat deja luna trecută”, a explicat primarul Dominic Fritz.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Adrian Lulciuc, consilier local PNL, a făcut un amendament care a prevăzut ca Primăria Timișoara să trimită invitații de participare la această negociere la cel puțin trei societăți comerciale care-și desfășoară activitatea în domeniu, dar amendamentul a picat.

În final, proiectul a fost aprobat, obținând 21 voturi „pentru” și o abținere.

Valoarea serviciilor de salubrizarea pe care Primăria Timișoara vrea să le achiziționeze, menite să asigure continuitatea operațiunilor de curățenie și colectare a deșeurilor în oraș, până la încheierea unui contract nou, este de 42 milioane lei, pe o perioadă de 18 luni.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/