Au fost depuse 3 oferte pentru realizarea studiului care va sta la baza introducerii trenurilor cu mers cadențat în Timișoara, Reșița și alte mari orașe din România.
Specialiștii Autorității pentru Reformă Feroviară evaluează ofertele din cadrul licitației privind achiziția serviciului „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România.
„Obiectivul principal al acestui proiect îl reprezintă introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România printr-o abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distanțe medii și lungi, coroborat cu o mai bună definire a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național ce include stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042”, transmite ARF.
Firma care va primi contractual de 16 milioane de lei va trebui să colecteze date noi din teren prin chestionare de trafic. Acestea vor evidenția nevoia de trenuri cadențate, orarele de funcționare, legăturile cu transportul urban și costurile.
„La finalizarea proiectului, mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere și de dezvoltare urbană analizat, precum și din municipiile reședință de județ ale României care nu sunt considerate poli de creștere/dezvoltare urbană, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin 10 ani”, mai aflăm de la ARF.
Orașele vizate sunt: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Botoșani, Buzău, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria, Miercurea Ciuc.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Programul Transport 2021 – 2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni.
Sursa foto: facebook.com/CFR Infrastructură Timișoara