Laura Băneasa a condus cu succes o echipă formată din aproape 130 de ingineri din Timișoara și Germania. Ei au lucrat la invertoare inteligente pentru primul model electric Maserati din istoria mărcii.
Laura este absolventă a Universității Politehnica din Timișoara, cu diplomă de licență în științe economice și master în sustenabilitate. Are experiență de 14 ani în automotive. Expertiza ei este un mix între cunoștințele din domeniile Calitate, Inginerie de sistem și Management de proiect. De doi ani lucrează la ZF Group, în Timișoara, iar toată cunoașterea ei a făcut să fie aleasă lider al echipei tehnice care a realizat arhitectura invertorului inteligent pentru mașina electrică Maserati. Invertorul este unul din produsele tehnologice dezvoltate de inginerii de la ZF din Timișoara.
„Mașina este full electrică, echipată de ZF cu trei invertoare: unul în față, două în spate. Împreună, însumează aproximativ 1.200 CP. (…) Eu am condus echipa din punct de vedere tehnic, cu 128 de ingineri din România și Germania. Ca acest proiect să fie de real succes, am avut o strânsă legătură și cu echipa tehnică a Maserati, din Modena, Italia. Am vizitat de mai multe ori fabrica. Scopul major a fost să asigurăm ducerea la îndeplinire a tuturor cerințelor clientului. Timeline-ul a fost critic pentru noi. Dar lucrurile s-au așezat. Am folosit toate instrumentele pe care le-am avut la dispoziție ca acel timeline să fie respectat”, a declarat Laura Băneasa. Ea este responsabilă de strategie și planificare pentru linia de produse electrice la ZF R&D Tech Center din Timișoara.
Mașina a fost lansată la finalul anului trecut și are un preț de pornire de 280.000 de euro. Poate ajunge în nici trei secunde la 100 km/h și are o autonomie de cel puțin 600 km.
„Din punct de vedere estetic, eu o consider o bijuterie. Iar performanțele de sub capotă o fac să fie acolo unde e. Ajungi în 2.7 secunde la 100 km/h. Are o autonomie de minimum 600 de kilometri – o mașină complet electrică. Sunetul, ca să fie cât mai apropiat de cel pe care îl are V8, cei de la Maserati au colaborat cu o echipă de sunetiști, au contractat foarte mulți artiști, la nivel de pian, din Italia și au investit foarte mult să aducă acel sound de V8 într-o mașină full electrică.”, a mai spus Laura.
Laura este pasionată de mașini puternice. În timpul liber îi face plăcere să restaureze mobilă și adoră animalele.
La Timișoara, inginerii de la ZF lucrează la cele mai noi tehnologii pentru industria auto. Astăzi, în centrul de cercetare și dezvoltare al companiei din capitala Banatului lucrează 500 de angajați, iar ținta – până în 2030 – este ca echipei să se alăture încă 400 de specialiști.