Pe Claudia Rusu o puteți întâlni la diverse evenimente publice organizate în localități din vestul țării, acolo unde ajunge cu food-truckul său, o bucătărie mobilă, loc de preparat bunătăți care transmit povești pentru fiecare.
Ele se spun în mediul online, pe TikTok, Instagram și Facebook și sunt cea mai importantă formă de mobilizat publicul cumpărător doritor să deguste oferta. „M-am convins de puterea TikTok-ului. De pildă eram la Reșița la un eveniment și am pus o postare cu burgeri, care a fost vizualizată de 30.000 de ori. Așa de multă lume a venit să deguste bunătățile mele, încât în doar câteva ore nu am mai avut ce vinde.” Lista preparatelor care poartă nume de orașe e lungă și fiecare burger, că e Madrid Fiesta, Athena’s Victory, Mexico Loco, London Cheesy, Kentuky Chicken Royale sau Hawaii Tropical, conține „ceva” distinctiv, fiind vorba desigur despre asocieri de gusturi și arome. De pildă topping din ardei copți, brânză feta sau castraveți murați în diverse combinații.

Tânăra mărturisește că la început lumea nu i-a reținut numele. „Întrebau despre mine ca fata care face burgeri și așa mi-a rămas numele. Doar că în ce mă privește nu e vorba doar despre burgeri. E despre pasiunea de a aduce oamenii împreună, de a pune suflet în fiecare combinație de gusturi și de a transforma un simplu prânz într-o experiență. «Fata cu Burgeri» e despre foc, vibe și dragoste, pentru tot ceea ce înseamnă burgervibes. Gătești cu mâinile, dar creezi cu inima. Pentru că-mi place să vă văd zâmbind după prima mușcătură. Și pentru că viața e prea scurtă pentru mâncare plictisitoare! Rulota e gata, eu sunt gata – ne vedem prin țară, la cele mai tari festivaluri de street-food! Hai să facem fum (și poftă) împreună!”, notează pe Facebook tânăra care spune că toate bunătățile sunt preparate cu carne de vită Angus, cumpărată de la o carmangerie din Timișoara, specializată pe așa ceva. De asemenea și chiflele se procură de la anumite brutării, fie de la București (transmise apoi cu poșta rapidă), fie din Timișoara sau Arad. „Am experimentat numeroase rețete, o seamă de chifle pentru burgeri, cred că am încercat cam tot ce se găsește pe piață. Și m-am oprit la ceea ce fac acum. La fel și sosurile, doar că unele le iau de la distribuitori, pe altele le fac eu.”

Are libertate de mișcare, e când ici, când colo, poate parcurge sute de kilometri distanță și asta pentru că s-a dotat cu o auto rulotă pe care o conduce tatăl său. „Tata e cel mai important ajutor și mă însoțește oriunde e nevoie să ajung. Mașina e destul de mare și nu mă bag eu la condus, deși am permis. În meseria aceasta e important să fii independent, nu poți să te duci la evenimente în diverse locuri dacă nu ai carnet. În plus, trebuie să te miști, poate ai nevoie de ceva, să completezi un stoc de marfă epuizat, să aduci o comandă, sau să suplimentezi ceva ce s-a vândut foarte bine.”

Claudia Rusu este absolventă a Facultății de Drept de la Universitatea de Vest din Timișoara, însă pasiunea pentru evenimente pliate pe zona food-truck a determinat-o să aleagă altceva. „M-am gândit că este o meserie cu care mă identific. Eu sunt o persoană foarte dinamică, creativă, îmi place să creez nu doar burgeri, ci și content, adică să scriu conținut, să postez online și să interacționez cu oamenii. De aceea m-am hotărât să îmi cumpăr un food-truck și să îmi fac singură reclamă. La început familia nu a fost de acord cu alegerea mea, oarecum, mai rebelă. Bunicii mei sunt profesori, iar mama are o meserie clasică, cu muncă la birou.”
Fata cu burgeri sau cum s-au reinventat orașele gustului!
„Totul a început în timpul studenției din dorința de a câștiga bani. M-am orientat către domeniul acesta HoReCa, iar la început am lucrat ca ospătar și barman, în special la evenimente de food-truck. Între timp, mi-am descoperit plăcerea pentru gătit și ce altceva merge mai repede decât un burger, (mâncarea mea preferată) în special de vită? Mi-au fost de mare ajutor și m-au sprijinit familia și prietenii, cei care au apreciat preparatele pe care eu le-am creat. Astfel încurajată de ei am început să diversific. Primele evenimente au fost reușite și astfel, am încercat și în alte orașe. Numele preparatelor le-am dat ținând cont de ceva reprezentativ din țara respectivă.”

Activitățile de food-street sunt sezoniere, favorabile în perioada verii. „Iarna merg cu autorulota la diverse târguri de Crăciun, după care ea stă parcată în curtea casei la Oțelu-Roșu, iar eu merg pe Muntele Mic. Am acolo închiriată o căbănuță și mă ocup tot de fast-food, produse apreciate de cei care sosesc pe munte, la ski, la recreere.”
Trendul food-truck a pornit de vreo zece ani în România și a luat amploare în ultimii ani. Când te gândești la festival, distracție, mâncare, și posibilitatea de a face bani, clar că te gândești la un business pe roți. Astfel, comerțul ambulant cu fast-food la rulotă a devenit o nișă numai bună de exploatat. Nu a trecut niciun an de la deschiderea afacerii devenită un real succes, iar „Fata cu burgeri” merge mai departe, cu succes!
Pentru că așa cum mărturisește, „…visurile nu mor niciodată. Se transformă în realitate pentru cei care nu renunță!”