O singură firmă s-a înscris la licitația Primăriei Timișoara pentru furnizarea și instalarea unui sistem de alarmare în situații de urgență în oraș.
Compania care vrea contractul de aproape 900.000 de lei este Axatel Service, din București. Potrivit datelor publice, firma a luat locul I în top profit întreprinderi mici în Topul Firmelor din capitală anul acesta. Are o cifră de afaceri de 5,6 milioane de lei și 31 de angajați.
Primăria Timișoara va cumpăra 20 de sirene pentru alertarea populației în caz de urgență. Generatoarele de sunet trebuie să fie rezistente la vânt, ploaie, lapoviță și ninsoare și la temperaturi extreme de -25 de grade Celsius și +60 de grade Celsius și la umiditate de 100%.
Actualul sistem este insuficient și depășit tehnologic
„În momentul de față, în teren sistemul de înștiințare-alarmare instalat pe domeniul public și la agenții economici din zonă este compus din sirene electronice de 1500W, 1200W și 500W, alimentate de la rețeaua locală de 220V (230V), în număr de 12 sirene. Sistemul de înștiințare-alarmare este funcțional, dar este necesară întreținerea lor susținută, pentru că vorbim aici de subsisteme de alarmare (sirene electronice) care sunt din punct de vedere al tehnologiei de care beneficiază de o generație mai veche din seria sirenelor electronice”, aflăm din caietul de sarcini aferent licitației.
Autoritățile vor să cumpere 13 sirene electronice de putere 1200W cu radio și 7 sirene electronice de putere 600W cu radio.
Firma care le va livra trebuie să asigure și transportul, instalarea, punerea în funcțiune, configurarea, testarea, asistența tehnică în perioada de garanție.