Nu s-a ținut de treabă, așa că a rămas fără contract. Vorbim despre antreprenorul centurii de sud a Timișoarei, care și-a încetat colaborarea cu CNAIR.
„Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor”, a transmis CNAIR.
Potrivit autorităților, la construirea variantei de ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.
„Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil”, mai spun cei de la CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a amenințat în repetate rânduri că va rezilia contractual cu antreprenorul de pe centura de sud a Timișoarei. Acesta are până acum și certificate de perfoamnță negative.
„Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, este concluzia CNAIR.
Centura de sud a Timișorei proiect de 272 de milioane de lei, trebuia să fie gata luna aceasta.
Au mai fost reziliate contractele cu acest constructor și pentru proiectele drumului expres Craiova – Pitești și a centurii București.