Primăria Reșița a făcut un pas important pentru realizarea proiectului de modernizare a secțiunii de cale ferată Reșița Sud – Timișoara Nord. Care va avea și o extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.
Oricât de multe îndoieli ar mai exista, primarul Ioan Popa garantează că distanța Reșița – Timișoara va fi parcursă în doar o oră și 15 minute, pe o linie ferată complet schimbată, în garnituri de tren moderne și confortabile.
Întruniți în ședință de îndată, aleșii reșițeni au aprobat protocolul de implementare a proiectului „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră”.
„Protocolul a fost semnat zilele trecute de conducerea CFR Infrastructură, după ordinul semnat de ministrul Sorin Grindeanu, căruia îi mulțumesc pe această cale. Urmează ca și ceilalți parteneri – Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș – să aprobe acest document în ședințe de consiliu și ne putem apuca de treabă”, spune primarul Ioan Popa.
Odată aprobat protocolul de către toate părțile implicate, documentația tehnică ce este deja finalizată va fi depusă spre aprobare la Comisia Tehnică a CFR. După aprobarea acesteia, se poate semna contractul de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență pe două din cele trei tronsoane în care s-a convenit împărțirea proiectului: Primăria Reșița – pentru modernizare tronsonului Reșița Sud – Reșița Nord, iar cei patru parteneri (Primăria Reșița, CJ Caraș-Severin, Primăria Timișoara și CJ Timiș) – pentru modernizarea tronsonului Reșița Nord – Voiteni.
Documentația aferentă secțiunii Timișoara Nord – Voiteni – Stamora Moravița -frontieră (coridor european TEN-T Core) va fi predată la CFR și va fi realizată, cel mai probabil, prin Programul Transport (POT) 2021-2027, a precizat primarul Ioan Popa care a ținut să sublinieze „Ca să mă fac bine înțeles. Acest proiect se face!”