Noul director al STPT, planuri mari: „Vom fi cel puțin în primele trei locuri dintre societățile de transport public din țară”

stpt are nevoie de soferi si vatmani la Timisoara

Constantin Cocheci, noul director general al Societății de Transport Public Timișoara, are planuri mari în ceea ce privește evoluția companiei. „În următorii doi ani o să fim cel puțin în primele trei locuri dintre societățile de transport public din țară”, a afirmat Cocheci.

Constantin Cocheci, noul director general al Societății de Transport Public Timișoara, a declarat, pentru expressdebanat.ro, că sprijinul financiar oferit de primărie în vederea ștergerii unor datorii istorice este unul foarte important.

De mai mult timp există, într-adevăr, niște datorii istorice care în octombrie anul trecut totalizau la ANAF 114 – 120 milioane lei. Aceste datorii istorice nu sunt de azi, de ieri. Sunt discuții lungi și care pot fi dovedite cu acte. O mare parte dintre ele, nu știm din ce motive, cineva, demult, nu a mai dorit să plătească nimic la ANAF, au fost procese care s-au încheiat și în urma cărora STPT-ul s-a trezit cu zeci de milioane de lei pe care trebuie să le plătească din urmă. Pentru plata acestor creanțe certe, într-adevăr Primăria Timișoara face un efort foarte mare și a plătit deja 21 milioane lei din datoria conform auditului pentru anul 2021. Urmând să încerce să facă un efort să achite și pentru 2022. Toată această grabă este datorită faptului că există o Ordonanță Guvernamentală, în cazul nostru, numărul 6, care este legală și aplicabilă atât firmelor private cât și tuturor societăților comerciale indiferent ce acționariat au. În principiu, această ordonanță spune în felul următor: dacă se achită datoriile curente plus, și aici este un procent care variază între 5 și 15% din jumătatea datoriilor antice, atunci statul, printr-un proces de restructurare asumat de către entitatea în cauză, șterge un procent între 30 și 50% din datoriile istorice. Acest proces a început în octombrie, termenul este de șase luni, așa spune legea, de la cererea de intenție de a avea această facilitate și până la plata datoriilor curente, plus acel procent. Inclusiv aprobarea programului de restructurare trebuie să se întâmple în șase luni. Noi am plătit din noiembrie până acum, din aceste datorii curente, 37 milioane lei, urmând să mai trebuiască să mai plătim undeva pe la 17 milioane lei în săptămânile următoare. Consiliul Local este acționar unic la STPT, iar primăria a făcut și face mari eforturi în continuare, pentru că banii ăștia nu pică din cer”, a afirmat Constantin Cocheci.

Directorul STPT a detaliat faptul că ștergerea acestor datorii ajută societatea să funcționeze în condiții mai bune.

Restul de datorii se reeșalonează în baza acestui plan de restructurare pe șapte ani. La urma urmei, acest lucru duce la o funcționare corectă a STPT. Toate aceste probleme, din păcate, provin din istoricul permutărilor. Clujul, datorită faptului că au avut o continuitate și au înțeles că aceste lucruri trebuie să fie corecte de-a lungul timpului, sunt absolut fără nicio problemă, sunt mult peste acel nivel. Dar lucrurile astea se pot rezolva și eu cred că în următorii doi ani o să fim cel puțin în primele trei locuri dintre societățile de transport public din țară”, a explicat Constantin Cocheci.

tramvai

Contabilitate pe hârtie la STPT

Noul director general al STPT a vorbit și despre o parte din măsurile care urmează să fie luate pentru ca societatea să funcționeze mai bine. Mai precis, STPT se va axa în special pe digitalizare.

Sistemul de monitorizare a consumului de combustibil în timp real este în acest moment în probe. De săptămâna viitoare cu siguranță va fi operațional în totalitate. Acest sistem arată fără niciun echivoc care sunt consumurile reale, neputând exista suspiciunea de fraudă, furt sau alte minuni de genul acesta. Mai discutăm de un alt sistem. STPT-ul nu are un sistem digital și atunci totul se face de mână, inclusiv contabilitatea. Ca și obligație în planul de restructurare depus la ANAF apare implementarea unui sistem electronic. Sunt convins că în patru, cinci luni va fi operațional și atunci vom putea avea în fiecare moment situația financiară, de personal, de achiziții în format electronic, digital, la zi. Pentru că una este să răsfoiești mii de pagini și să tragi o concluzie și alta e să-ți scoată sistemul și să ai concluziile de-a gata”, a declarat Constantin Cocheci.

În ceea ce privește planul de restructurare al STPT, noul director general a precizat că în zilele următoare trebuie depus la Consiliul de Administrație, urmând ca cel mai probabil să fie supus votului Consiliului Local Timișoara în plenul programat pentru data de 28 februarie. După care planul va fi aprobat în Adunarea Generală a Acționarilor.

Restructurarea nu înseamnă a da oameni afară. Noi, de exemplu, avem nevoie de aproximativ 150 de oameni care să se angajeze ca și personal de bord. Da, o să fie clar anumite locuri sau posturi care vor dispărea, dar aceste locuri și posturi trebuie să treacă mai întâi printr-o nouă organigramă. O restructurare a societății înseamnă să o faci să funcționeze mai bine. Există și acea latură în restructurare în care constați că anumite segmente din societatea respectivă nu mai fac obiectivul activității și atunci da, nu suntem firmă de binefacere”, a precizat Constantin Cocheci.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/