Noile programe de Informatică pentru liceu, dezbătute la Universitatea Politehnica Timișoara

upt dezbatere programa informatica 1
banner 1164 x 200 px

Universitatea Politehnica Timișoara a găzduit luni, 8 decembrie, o întâlnire dedicată noilor programe școlare de Informatică pentru liceu, cu participarea cadrelor didactice, reprezentanților inspectoratelor și experților din mediul academic și profesional.

Scopul întâlnirii a fost să creeze o platformă neutră și profesionistă pentru dialog, care să ducă la un punct de vedere coerent și argumentat, bazat pe experiența profesorilor și expertiza specialiștilor.

La dezbatere au participat rectorul UPT, Florin Drăgan, prodecanul Facultății de Automatică și Calculatoare, Ovidiu Baniaș, reprezentanți ai Facultății de Informatică de la Universitatea de Vest din Timișoara, inspectorul școlar pentru Informatică din cadrul IȘJ Timiș și numeroși profesori de informatică de la liceele cu profil real. În format online s-au alăturat cadre universitare și profesori din toată țara.

upt dezbatere programa informatica 3

„Pentru ca vocea comunității să fie cu adevărat auzită, este important să susținem un punct de vedere comun. Propun formarea unui grup mixt – profesori din preuniversitar și cadre universitare, reprezentând atât informatica, cât și domeniul automatică și calculatoare – care să redacteze un document unitar, pe care universitățile să îl poată susține în fața Ministerului Educației și Cercetării. Este un moment în care trebuie să acționăm împreună, cu responsabilitate și cu o perspectivă orientată spre viitor.”, a subliniat rectorul Florin Drăgan.

În același timp, prodecanul Ovidiu Baniaș a accentuat importanța ascultării profesorilor de liceu.

„Scopul întâlnirii a fost, în primul rând, să-i ascultăm pe profesorii de liceu. Ei sunt cei care cunosc cel mai bine ritmul clasei, dificultățile elevilor și limitele reale ale curriculumului. Soluția finală trebuie să asigure atât un parcurs coerent al elevilor în întreaga perioadă a liceului, cât și o tranziție firească și eficientă de la liceu la facultate. De aceea, o armonizare a programelor, realizată în colaborare cu întreg mediul educațional, este esențială.”, a spus Baniaș.

upt dezbatere programa informatica 2

Profesorii au adus exemple concrete despre provocările întâlnite la clasă și despre modul în care limbajele de programare pot sprijini sau împiedica formarea competențelor elevilor. Reprezentanții SEPI au propus o progresie clară a limbajelor: C/C++ în clasele IX–X, C/C++ și Python în clasa XI, și Python cu SQL în clasa XII, argumentând că aceasta poate preveni confuziile conceptuale și poate sprijini dezvoltarea competențelor algoritmice.

Participanții au subliniat că perioada de consultare publică este aproape de final, ceea ce face urgentă elaborarea unui punct de vedere comun. Universitatea Politehnica Timișoara și-a exprimat disponibilitatea de a facilita redactarea documentului final și transmiterea acestuia Ministerului Educației.

 

Stiri Timisoara si Resita Revista Banatica 1000x100
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/