Poarta de acces din vestul țării se deschide și județelor vecine Timișului, Consiliile Județene Arad, Caraș-Severin și Hunedoara fiind invitate să devină acționari ai celui mai important aeroport din regiune!
Daniel Stamatovici, directorul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia”, a dezvăluit pentru Express de Banat noile orizonturi pe care le vede din turnul de control în viitorul imediat apropiat.
Până să privească lung în zare, către noi și cât mai îndepărtate destinații ale aeronavelor ce decolează de la Timișoara, s-a uitat către administrațiile publice, nu doar din Timiș, ci și din Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, județe care au la fel de mare nevoie de aeroport, pe cât are nevoie aeroportul de investițiile lor.
Edilul Timișoarei, Dominic Fritz, a prins din zbor ideea și și-a anunțat public intenția ca Primăria Timișoara să cumpere acțiunile private ale aeroportului. Gândul directorului Daniel Stamatovici zboară chiar mai departe și invită întreaga administrație publică, din Timiș și din regiune, dar și mediul economic să devină investitori, acționari ai aeroportului.
Dacă în momentul de față 80% din acțiuni sunt deținute de Ministerul Transporturilor și 20% de Fondul Proprietatea, lucrurile se pot schimba semnificativ, în condițiile în care la masa negocierilor se vor așeza primăriile și consiliile județene din toată regiunea de Vest, explică Stamatovici.
„Să fie mai multe județe implicate: și Timiș, și Caraș-Severin, și Arad, și Hunedoara. Ministerul să-și diminueze acțiunile, să rămână cu 50%, pentru că este și aeroport strategic, dar restul să împartă la consiliile județene care sunt interesate și care ar putea să ne ajute în dezvoltarea turismului sau al traficului aeroportului pe zona de Vest a României. Consiliile județene ar putea să le dea companiilor tot felul de avantaje, scutiri de taxe, stimulente, ajutoare de minimis, contracte de marketing, ar putea să le stimuleze să vină la Timișoara”, a declarat, în exclusivitate pentru Express de Banat, directorul aeroportului.
Aeroportul „Traian Vuia” are perspective ca niciunul altul, dar în același timp poate aduce avantaje uriașe întregii regiuni, tocmai din acest motiv e de preferat ca primăriile și consiliile județene din Banat să participe financiar la dezvoltarea acestuia.
„La noi, la aeroport, sunt doar 5 companii care operează, dar pe care nu le stimulăm cu nimic. Consiliul Județean nu dă niciun leu, nimănui. Ar putea și la noi să plătească direct, printr-un contract cu compania aeriană, așa cum le-am propus și lui Dominic Fritz, și lui Alfred Simonis.
La început, orice companie aeriană care vine e pe pierdere, după care se dezvoltă și începe să iasă pe profit. De asta e nevoie să fie stimulați să vină. Spre exemplu, Oradea nu are putere, ca zonă, să umple 4 avioane pe săptămână, pe când Timișoara are. La fel, aceeași situație și la Sibiu, unde Consiliul Județean dă aproximativ 3 milioane de euro pentru atragerea companiilor aeriene. Sunt sume enorme care se investesc, pentru că legislația le permite ”, a mai punctat Daniel Stamatovici.
Un mare plus în atragerea companiilor aeriene este faptul că ele oricum își promovează ruta, dar consiliile județene, odată devenite acționari ai aeroportului, ar putea plăti și pentru promovarea județelor, a Banatului, în toată lumea.
„Să apari, de exemplu, pe Ryanair, să primești notificări cu «Vizitează Timișoara», asta ar trebui plătit, că practic este și avantajul orașului, al regiunii. Un minimum de 10.000 de euro pe lună și ți-ar aduce pasageri. Un alt exemplu este prin rețeaua Turkish, care, plătită, va trimite mesajul la 5 milioane de oameni doar într-o singură lună! Dar promovarea unei rute ar putea fi făcută și de consiliile județene”, a mai dezvăluit directorul Stamatovici din planurile de zbor către noile orizonturi ce se văd de pe „Traian Vuia”.