Stocurile de sare și clorură de calciu sunt în mare parte asigurate, fiind reglementate după consumul din Caraș-Severin din anii anteriori.
Societatea de Drumuri Naționale Caransebeș a prevăzut, în planul operativ pentru iarna 2024-2025, un necesar de aproximativ 8.300 de tone de sare, respectiv 84 de tone de clorură de calciu. În stocurile societății, se află deja jumătate din cantitatea de sare, respectiv întreaga cantitate de clorură de calciu, rămase fiind din iernile anterioare. Conform informării pe care directorul Ioan Boba (foto) a făcut-o într-o ședință desfășurată astăzi la Prefectura Caraș-Severin, în decursul lunii decembrie, ar putea fi acoperită întreaga cantitate de sare. Asta deși calendarul aprovizionării prevede ca, până la 1 noiembrie, să fie asigurată 25% din cantitatea totală de materiale, respectiv 50% până la 1 decembrie.
Întrebat în legătură cu stocurile de nisip, Ioan Boba a răspuns că acestea sunt zero și probabil vor rămâne așa. Asta deoarece, pe drumurile naționale nu se mai împrăștie nisip pe perioada iernii, respectând normativele europene în vigoare. „S-a renunțat la nisip din cauza impactului asupra mediului și din cauza lucrărilor de întreținere necesare ulterior, lucrări care atrag și cheltuieli. În anii trecuți, foloseam zeci de tone de nisip care primăvara se ridica în aer. Pe lângă asta, nisipul se adună de-a lungul drumului și trebuie măturat iar în localități, înfundă canalizarea. Economic era mai ieftin dar efectul nisipului asupra zăpezii este aproape nul întrucât nu topește zăpada ci doar oferă un pic de aderență”, a explicat directorul societății din Caransebeș.
Boba a mai precizat că toate cele 12 baze de deszăpezire din județ dispun de un încărcător și patru – șase utilaje aflate în permanent în fiecare locație. În județ funcționează și cinci puncte de sprijin, adică puncte intermediare de încărcare unde societatea are depozite de sare și câte un încărcător. În total, în județ, 18 încărcătoare vor fi disponibile permanent pe timpul iernii. De asemenea, pentru utilajele proprii, societatea are deja încheiate contracte pentru combustibil, iar pentru serviciile asigurate de prestatori, necesarul de oameni și combustibil este asigurat de prestatori. Ioan Boba e de părere că societatea pe care o conduce s-a pregătit temeinic pentru a putea trece în bune condiții iarna care se apropie. Ultimul cuvânt îl va avea însă… iarna.