Persoanele care tranzitează Drumul Județean 680, în direcția Lugoj – Criciova sau invers, ar putea avea posibilitatea de a circula pe un pod nou până la sfârșitul acestui an.
Cel actual, construit în timpul Imperiului Habsburgic, spre sfârșit de secol XVIII, nu mai prezintă garanție și a fost închis traficului greu de către reprezentanții Consiliului Județean Timiș. Tot ei spun că lucrările la noul punct rutier vor începe cât mai repede. „Podul nu mai prezintă siguranță pentru participanții la trafic. E o prioritate pentru noi în acest an să reabilităm acest pod sau să construim unul nou, în funcție de ce spun specialiștii. Investiția este prevăzută în bugetul acestui an și sper să-l finalizăm anul acesta sau cel târziu anul viitor”, a declarat Alin Nica, președintele C.J. Timiș.
Plan de expunere
Conform documentelor, podul este foarte vechi fiind cunoscut și sub denumirea de „Podul Turcului” şi apare pe hărţile primei ridicări topografice Iosefine din Banat, întocmite între anii 1769 – 1772, de către Imperiul Habsburgic. Pentru distrugerea sa, de vină au fost camioanele de mare tonaj care-l tranzitau zilnic, pentru a ajunge în balastierele dinspre Măguri. „Podul propus a se construi este amplasat în intravilanul localității Tapia și traversează canalul de la km 4+000 al drumului județean DJ 680. Situația existentă: în prezent, DJ 680 traversează râul Tapia la km 4+000 pe un podeț boltit, executat din cărămidă, cu deschiderea de 5,00 m și lungimea totală Ltot=17,00 m. Lățimea părții carosabile existente este de 5,50 m, coronamentele marginale din cărămidă au lățimi de 2×0,50 m, lățimea totală a podețului fiind de 6,50 m. Datorită degradărilor survenite în timp, conform expertizei intitulată «Expertiza tehnică podeț pe DJ680, km 4+000, peste Canal, la Tapia» se impune dărâmarea podețului existent și construirea unui pod nou pe același amplasament”, se arată în planul de expunere.
Date tehnice
Conform datelor tehnice, noul pod va fi alcătuit dintr-un profil ovoidal închis din tablă ondulată, având lungimea de 7,40 m și înălțimea de 5,35 m. Fundația profilului din tablă va fi alcătuită dintr-un blocaj de piatră de 50 cm grosime, 35 cm balast compactat învelit în membrană de geotextil si 15 cm nisip pilonat pe care se va așeza profilul din tablă. Umplutura pe laterale și peste profilul metalic se va executa din balast compactat armat cu geogrile, iar peste acesta se vor executa straturile rutiere. Grosimea umpluturii (balast și structura rutieră) în axul profilului metalic va fi de 1,50 m, prezentând astfel un mare avantaj deoarece fiind înecate în rambleu, nu mai există practic riscul tasărilor și apariției efectului de trambulină la limita dintre rampe și suprastructură. În final, podul va avea o lățime de 9,60 metri, cu trotuare de 1,30 metri și o lungime de 21,30 metri.