Prezent de mai bine de un an la Reșița, cel mai important lanț internațional de retail care comercializează produse pentru casă și grădină, JYSK a devenit unul dintre cei mai importanți parteneri ai orașului, cel care a crescut nivelul confortului din întreaga zonă și asta și prin managementul de calitate al Dianei Ionela Tunea, mâna de fier care conduce cu măiestrie magazinul.
Magazinul, situat în ansamblul rezidențial City Center Reșița, face parte din lanțul de retail deținut de familia fondatorului original, Lars Larsen, investitorul cunoscut în Danemarca drept cel mai important comerciant care a avut întotdeauna „o ofertă extraordinară”, dezvoltată, desigur, doar cu ajutorul unor lideri de top.
Are 30 de ani, este din Oravița și s-a mutat în Reșița acum trei ani. Cu experiență în retailul alimentar, Diana Ionela Țunea a stat în pregătire la JYSK Timișoara 9 luni, înainte de deschiderea magazinului din Reșița, loc în care a crescut, s-a dezvoltat atât profesional, cât și personal, obținând performanțe interne alături de echipa ei. A fost cea care a pregătit alți colegi să aibă o carieră în retail și a văzut cum magazinul și echipa sa s-au transformat în bine, ocupând locul printre fruntași.
Am vrut și noi să aflăm ce înseamnă performanța la locul de muncă și am stat de vorbă cu Diana Ionela Țunea, director de magazin JYSK Reșița:
Cum v-ați descrie profesional și personal?
Sunt o persoană ambițioasă, atât în viața profesională, cât și personală, tot timpul îmi doresc să mă autodepășesc și să obțin cele mai bune rezultate. Îmi este foarte greu să o las acasă pe Diana adevărată și să fiu altă persoană la job. Dacă vreau, de exemplu, să îmi cumpăr ceva, îl vreau atunci. Sunt adepta unui stil de viață sănătos de care vreau să mă țin, am reușit să renunț la zahăr, beau multă apă, iar în timpul liber îmi place să mă plimb în natură și să citesc.
Definiți-vă munca (care sunt atribuțiile funcției pe care o ocupați):
Sunt director de magazin la JYSK Reșița încă de când s-a deschis magazinul, acum 1 an și 4 luni. Una dintre cele mai importante atribuții pe care le am este să mă asigur în fiecare zi că atât magazinul, cât și colegii mei sunt pregătiți pentru clienți. Zilnic, magazinul trebuie să fie bine aprovizionat, curat, etichetele trebuie să fie corecte la raft și stocurile actualizate. În fiecare dimineață, facem ședința zilnică, în care ne stabilim obiectivele și sarcinile din ziua respectivă. O parte importantă este să mă asigur că am colegi motivați și clienți mulțumiți. Fiecare coleg are anumite sarcini pe care trebuie să le facă, astfel încât să ne asigurăm că oferim o experiență de cumpărături clienților.
Cum sună povestea carierei dumneavoastră?
Am lucrat în retailul alimentar când locuiam în Oravița, apoi am avut un job de agent de vânzări imediat după ce m-am mutat în Reșița. În urmă cu doi ani, pentru că îmi doream un job stabil, am decis să fac o schimbare și am aplicat la JYSK. Am văzut o pancartă mare, albastră, pe care scria că JYSK caută spațiu în orașul Reșița. Atunci am intrat pe site-ul JYSK și m-am abonat la newsletter, pentru că știam magazinul din Timișoara, unde mergeam la cumpărături. Era un alt domeniu de activitate față de ce făcusem până atunci, ceea ce mă împlinește profesional în prezent. Lucrez de doi ani în JYSK și pot spune că nu am avut până acum nici măcar o zi în care să nu îmi placă aici, asta datorită colegilor care mi-au dat șansa de a mă dezvolta și pregăti.
Care este atitudinea de vânzări potrivită pentru a aduce rezultate excelente? Cum ar trebuie să fie un bun comerciant?
Trebuie să avem o atitudine pozitivă, să fim mereu orientați către clienți și să fim buni colegi. A fi un bun comerciant este o valoare JYSK. Un bun vânzător trebuie să fie informat, să cunoască produsele, iar în JYSK avem o mulțime de traininguri pentru a ne informa și perfecționa. Trebuie să fie dedicat și să aibă încredere în propriile forțe.
Lider sau doar șef? Unde vă poziționați atunci când doriți să obțineți performanță de la angajați?
Lider, cu siguranță! Mă ghidez după zicala „Așa tată, așa fiu!”. Cel care conduce o echipă trebuie să fie un exemplu pentru membrii echipei sale și să se asigure că echipa este unită și stabilă.
Cum vă motivați echipa pentru ca magazinul să fie mereu în top?
Beneficiile oferite de companie și posibilitățile de avansare în carieră sunt lucruri care îi motivează pe colegii noștri. În timpul ședințelor lunare sau zilnice discutăm rezultatele și vedem cu ce îmbunătățiri poate veni fiecare. Fiecare coleg vine cu idei, astfel încât să îmbunătățim rezultatele magazinului. Facem și competiții interne între colegi, care ne motivează foarte bine. Rezultatele denotă cât de bine ne facem munca și vrem să le arătăm tuturor cât de bine pregătiți suntem, prin obținerea unor rezultate bune în aspecte care țin de echipa magazin.
Cum vă atrageți clienții, dar și posibilii angajați?
Avem în permanență oferte excelente, pe care clienții le pot găsi pe site sau în cataloagele cu oferte JYSK. Pe lângă oferte, ne asigurăm că magazinul este atractiv. Cred că un factor extrem de important este și consilierea oferită în magazin de către asistenții de vânzare. Un client mulțumit va reveni în magazin și va aduce la rândul lui mai mulți clienți. Pentru cei care doresc să lucreze la JYSK, trebuie să știe că aici există o mulțime de posibilități de avansare.
Care sunt criteriile după care faceți angajările (vârstă, experiență etc.)
Atitudinea este cea care contează, indiferent de domeniul de activitate din care vin candidații. Dacă cineva își dorește o schimbare de carieră, așa cum a fost cazul meu când am venit la JYSK, aceasta este posibilă. Și, bineînțeles, există posibilitatea de a avansa în carieră. Experiența nu este un criteriu de excludere. În echipa din Reșița avem în prezent două fete care s-au angajat la JYSK direct din facultate, pentru că aveau atitudinea potrivită. Ne dorim colegi care să fie sociabili, orientați către clienți și buni colegi.
Ce sfaturi aveți pentru cei care sunt la început de carieră sau nehotărâți?
Să fie dornici să se dezvolte, să fie independenți și să accepte orice oportunitate pentru a descoperi ce îl motivează și ce își dorește cu adevărat. Să fie concentrat pe atingerea țelurilor sale și să muncească dedicat pentru a le atinge.
Care au fost rezultatele după primul an de la deschiderea magazinului? Așteptări vs rezultate.
Deschiderea a fost una de succes, conform așteptărilor. Sperăm să creștem în continuare și să devenim una dintre destinațiile preferate de cumpărături ale reșițenilor.
Cum vă poziționați față de concurență?
Ne diferențiem prin stilul nostru scandinav, prin ofertele excelente și prețurile accesibile. Amenajarea conform conceptului și temele de decorare folosite în magazin fac ca spațiul nostru să îi inspire pe clienți și pun în valoare produsele. În Reșița este singurul magazin de produse pentru amenajarea casei în stil scadinav.
Va rugăm să ne spuneți o experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră.
Un lucru pozitiv este satisfacția colegilor din echipa mea atunci când reușesc să facă un client să devină loial, să se întoarcă în magazin și să le ceară din nou sfatul. Mulți clienți care se întorc în magazin ajung să ne cunoască după numele mic. Nu este neapărat o experiență negativă, dar este o provocare cu care ne întâlnim la fiecare schimbare de sezon, și anume schița magazinului din Reșița este unică între magazinele JYSK din țară. Spațiul în care funcționează magazinul JYSK din Reșița este prevăzut cu 80 de stâlpi, ceea ce ne obligă să găsim soluții diferite de alte magazine pentru amplasarea rafturilor, a produselor și pentru respectarea conceptului de amenajare a magazinului.
Va rugăm să definiți propria definiție pentru societatea, afacerile și carierele românești.
Obiectivul fiecăruia dintre noi ar trebui să fie să ne îmbunătățim propria versiune în fiecare zi. Asta se aplică pe toate planurile, în societate, afaceri, carieră, iar cariera are un rol important în procesul de dezvoltare a fiecărui individ.
Câtă deschidere au reșițenii față de nou atunci când vine vorba de redecorarea casei? Care sunt produsele preferate și cel mai bine vândute în JYSK Reșița?
Majoritatea reșițenilor sunt deschiși către nou. Mai există persoane reticente, dar prin consilierea potrivită, identificarea nevoilor fiecărui client și ofertele excelente îi atragem pe clienți și le oferim ce au nevoie. Printre categoriile de produse cele mai căutate în Reșița în această perioadă se numără mobilierul de grădină, de exemplu seturile de terasă MORA și VONGE, mobilier de interior, precum masa SKOVLUNDE și colțarul VEJLBY și saltelele, pentru că avem o gamă foarte variată de saltele.
Cum vedeți Reșița peste 5 ani din punct de vedere al mediului economic?
Eu sunt de trei ani în Reșița și am văzut schimbări în bine în această perioadă. Reșița se află într-un amplu proces de transformare, de exemplu liniile de tramvai și tramvaiele sunt reînnoite. Planul de dezvoltare pentru următorii 5 ani include modernizarea unor aspecte precum mobilitatea urbană, zonele de agrement și petrecerea timpului de calitate în oraș, atragerea de investitori și dezvoltatori. Văd un viitor în care Reșița va continua să se dezvolte și să devină un oraș modern, în care calitatea vieții locuitorilor e pe primul loc.
În prezent, grupul JYSK cuprinde peste 3.100 de magazine în 50 de țări din întreaga lume, iar compania are peste 28.500 de angajați. Producătorul și comerciantul de mobilier danez JYSK planifică deschiderea a 15 magazine pe an, pe piața românească, pe care a intrat în 2007, cu un magazin la Oradea. Compania vrea să ajungă la 200 de magazine în România.