Peste 4 milioane de lei! Atât costă modernizarea unei treceri la nivel cu calea ferată de lângă Timișoara.
Licitația pentru găsirea unui constructor pentru proiectul „ Modernizare TN Km 2+266 linia CF 125 Timișoara Sud – Buziaș” este lansată de Regionala CFR Timișoara și pornește de la 4,4 milioane de lei. Procedura este deschisă până în 5 septembrie.
Este vorba despre refacerea liniei care trece pe Calea Timișoarei, din Giroc, fiind amplasată chiar la granița dintre comună și orașul de pe Bega.
Intervențiile sunt necesare pentru că, spun specialiștii CFR, din cauza acumulărilor de apă din zonă.
„Linia CF nu este prevăzută cu sisteme pentru colectarea și evacuarea apelor pluviale. La drum este o rigolă carosată, pe sensul spre Timișoara, între trecerea la nivel și o stradă laterală care intersectează Calea Timișoarei la aproximativ 25 de metri de trecerea la nivel. Rigola se descarcă în podețul dalat de pe strada laterală, dar, din cauza faptului că este colmatată, nu-și mai îndeplinește rolul. Din cazuă că apele pluviale din zona trecerii la nivel nu sunt colectate și evacuate, în zona trecerii la nivel, prisma de piatră spartă este colmatată. Tot din cauza umidității terasamentului din zona pasajului, la linie apar dese denivelări și se produce degradarea materialului mărunt de cale și slăbirea prinderilor șină traversă, fapt care impune intervenții dese pentru rectificarea nivelului și înlocuirea materialului mărunt de cale, astfel încât să se mențină un regim normal de funcționare și să nu fie periclitată sigurața circulației feroviare”, se arată în caietul de sarcini.
Este nevoie și de înlocuirea dalelor, dar și de instalarea de sisteme siguranță la tracerea la nivel, pentru fluidizarea traficului în creștere.
„Din cauza creșterii atât a intensității traficului suportat cât și a sarcinii pe osie a vehiculelor auto, dalele elastice au început să se deterioreze. În carosabilul adiacent trecerii a nivel sunt faianțări ale îmbrăcăminții asfaltice și făgașe, de asemenea încep să se formeze gropi, toate acestea obligă participanții la traficul auto să reducă viteza de deplasare, fapt care îngreunează considerabil crculația rutieră în acel pasaj la nivel”, se mai arată în document.
Se vor înlocui dalele elastice pentru a face față traficului greu, se va realiza un sistem de colectare și eliminare a apelor pluviale și se va reface și redimensiona linia de cale ferată. De asemenea, se vor instala semibariere și semnalizate optică și acustică și se vor monta camere de supraveghere.