Lucrările de modernizare a tronsonului feroviar Lugoj – Timișoara Est nu s-au oprit nici pe timpul iernii. Chiar dacă s-a depus un strat de zăpadă, echipele antreprenorului sunt pe șantier.
Lotul dintre Lugoj și Timișoara este și cel mai avansat dintre cele 4 sectoare ale liniei Caransebeș – Timișoara – Arad. Potrivit Sucursalei Regionale CFR Timișoara, stadiul a ajuns la 22,41%.
„În ciuda condițiilor meteo nevaforabile, pe șantierele feroviare constructorii își continuă activitatea într-un ritm constant. Astfel, pe lotul 2, în Gara Lugoj, se execută lucrări la peroane, a început construirea noii pasarele pietonale, s-au montat parțial linia 6 și 7, iar în momentul de față au loc lucrări de montare a liniei 3 și 4, linii definitive ce fac parte din tronsonul modernizat Lugoj – Timișoara Est”, a transmis CFR Timișoara.
Lotul Lugoj – Timișoara Est are o lungime de aproape 54 de kilometri, iar modernizarea presupune dublarea și electrificarea liniei, reabilitarea stațiilor, inclusiv a Gării Lugoj, precum și mărirea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h.
Valoarea lucrărilor este de aproximativ 2 miliarde de lei. Ordinul de începere a fost dat în 28 decembrie 2022 și s-a început cu proiectarea, care era estimată să dureze 6 luni. Execuția trebuie să fie finalizată până la finalul anului 2026.