Se lucrează la modernizarea lotului de cale ferată Lugoj – Timișoara. De la 54 de kilometri de șine se ajunge la 108 kilometri de cale feroviară.
Primul șantier de pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad este deschis acum pe lotul II, Lugoj – Timișoara Est. Se dublează practic linia de cale ferată și se va circula cu 160km/h.
„La ora actuală sunt în derulare lucrările de desfrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice, în stațiile Topolovățu Mare, Recaș, Lugoj și Remetea Mare, se demontează firul de contact și cadrul șină-traverse pe anumite linii, fără implicații în circulația trenurilor, se execută fundații pentru peroane, iar la podul peste Timiș, lucrările sunt în derulare în zona pilei nr. 1”, a transmis CFR Infrastructură.
Tronsonul de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, va fi modernizat în cadrul celor 4 loturi delimitate geografic. În prezent, sunt emise autorizații de construire pentru loturile II, III și IV. Termenul este anul 2026.
▶Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, 39,56 km – 1,34 miliarde de lei, fără TVA – etapa de proiectare
▶Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, 54,13 km – 1,91 miliarde de lei, fără TVA – proiectare și execuție
▶Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, 13,86 km – 1,44 miliarde de lei, fără TVA, proiectare și execuție
▶Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad, 54,86 km – 2,18 miliarde de lei, fără TVA, proiectare și execuție