CFR a avizat favorabil SF-urile pentru modernizarea linei de cale ferată Timișoara Nord – Reșița Nord. Proiectarea și execuția vor dura mai bine de 4 ani.
Lucrările vizează linia de cale ferată dintre Timișoara și Reșița, cu extensie pe traseul Voiteni – Stamora Moravița – frontiera cu Serbia.
„Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/ modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră”, a transmis CFR SA.
Modernizarea este împărțită pe două loturi, care au termene de finalizare ce pornesc de la 4 ani.
„Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor”, mai aflăm de la CFR.
Pentru tronsonul Timișoara Nord – Stamora Moravița – frontieră, lung de 58 de kilometri, s-au alocat 2 miliarde de lei. Costurile pentru sectorul Rețița Nord – Voiteni, de 59 de kilometri, se ridică la 1,4 miliarde de lei.
Proiectul presupune creșterea vitezei trenurilor la 120 km/h în cazul traficului de călători, iar marfarele vor circula cu 80 km/h. Vor fi modernizate 9 stații între Timișoara și puntul de frontiră și 12 între Reșița și Voiteni.
Pe traseu se vor reabilita și peste 50 de treceri la nivel cu calea ferată, 33 de poduri și 138 de podețe.
Obiectivul este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale din Reșița și Timișoara și a consiliilor județene din Caraș-Severin și Timiș.