După aproximativ 3 luni de la demararea lucrărilor, modernizarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț a ajuns la 6%. Vechea magazie de mărfuri, din 1897, fost pusă la pământ.
„Aflându-se în imediata vecinătate a gării Timișoara Nord, ea a jucat un rol important în logistica feroviară, fiind un nod cheie pentru transportul de mărfuri în Vestul Romăniei. În cadrul lucrărilor de modernizare de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț, acestă magazie a fost demolată zilele trecute, iar pe amplasamentul ei se va construi o modernă clădire de mentenanță, la standardele impuse de vremurile actuale”, transmite CFR Infrastructură Timișoara.
Clădirea de mentenanță va cuprinde hala de mentenanță, utilată cu pod rulant și canale de revizie, zone de lucru și ateliere, corpuri de clădire ce conțin ateliere, vestiare, birouri, magazii, arhive, săli de instruire și de ședințe, săli de mese, spații de lucru și grupuri sanitare. Aici va funcționa Centrul Operațional de Control Timișoara.
Modernizarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț a început în 2 august și are o durată de execuție de 102 luni. Tronsonul are o lungime de aproape 14 kilometri, iar reabiliatarea va costa 1,4 miliarde de lei, bani din PNRR.