Ministrul Transporturilor a declarat la Timișoara că în această primăvară se va lansa licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii spre Moravița.
„Pașii pentru autorizația de mediu sunt aproape finalizați. Studiile geo sunt, în proporție de 99% finalizate, se așteaptă rezultatele de laborator. Eu zic că în această primăvară se încheie SF-ul, urmând să scoatem la licitație”, adeclarat ministrul Transporturilor.
Autostrada ar trebui să continue pe teritoriul Serbiei până în Belgrad. Pe partea sârbă, se pare, interesul nu este atât de mare pentru acest obiectiv, deși Ministerul Transporturilor din România și-a asumat inclusiv construirea punctului de trecere a frontierei.
„A venit o scrisore de la omologul meu sârb să fac o vizită în perioada următoare la Belgrad și o să o fac. Dar noi continuăm proiectul. La mine nu sunt semne de întrebare să nu mergem spre Moravița. Mi-aș dori ca cei de la Belgrad să considere și pentru Serbia o prioritate această autostradă. Am acceptat să facem acel punct de trecere a frontierei, acel punct comun, îl facem noi, pe cheltuiala noastră”, a mai spus Grindeanu.
Autostrada Timișoara – Moravița este parte din cea mai scurtă rută între Nordul și Sudul Europei.
„Este un proiect importamt pentru noi, dar nu numai pentru noi, ci pentru tot ce înseamnă legarea Nordului Europei de Sudul Europei. Săptămâna viitoare, CNAIR va lansa în licitație Arad – Oradea, care trebuie să se continue în sud cu Timișoara – Moravița”, a adăugat oficialul de la Transporturi.
Autostrada Timișoara – Moravița, denumită A9, ar urma să aibă aproximativ 73 d ekilometri. SF-ul a costat 10 milioane de lei.