Timișoara nu va avea prea curând o centură ocolitoare pe partea de sud. Constructorul înregistrează întârzieri și oricâte avertismente de reziliere a contractului primește tot nu se pune pe treabă.
Ministrul Transporturilor a mai avut o discuție cu antreprenorul.
„Am avut o discuție și cu constructorul italian de pe șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud. Este ultimul avertisment pe care-l dau acestui constructor, care înregistrează întârzieri și pe alte șantiere (Tronsonul 1, al Drumului Expres Craiova-Pitești și sectorul Centurii București cuprins între DN 2 șiA2).
Înțeleg că și-au rezolvat problemele financiare, deci nu mai au nicio scuză să nu lucreze.
Au primit deja certificate negative și luăm în calcul rezilierea, dacă nu cresc ritmul de lucru.
Chiar cu riscul ca șantierele să stagneze câteva luni, vom lua această măsură, dacă va fi cazul! După aceea vom face demersurile legale pentru ca noile contracte să fie atribuite unor constructori mai buni”, a declarant Sorin Grindeanu.
Luna aceasta, DRDP Timișoara transmitea că în ciuda solicitărilor de a se asigura o mobilizare mai mare și o programare mai eficientă a lucrărilor pe șantierul centurii de sud a Timișoarei, antreprenorul Tirrena Scavi continuă cu un ritm scăzut al lucrărilor și numai pe anumite secțiuni ale traseului. Stadiul fizic al lucrării este de 54,5%.
Update, ora 13:30
Constructorul spune că lucrările au început să meargă bine acum și că la mijlocul anului viitor ar trebui să fie gata.
„Șantierul este repornit, merge din plin. La această oră funcționează stația de mixturi asfaltice, se așterne covor asfaltic pe straturile pregătite. Urmând ca zilele următoare, chiar dacă este sâmbătă și duminică, să se monteze și grinzi. De aici încolo lucrurile vor merge într-o continuitate cât mai bună”, a declarat Horațiu Simion, managerul de proiect.
Termenul contractual pentru finalizarea centurii de sud este decembrie anul acesta.