Ministrul Transporturilor: „Dacă în ultimii 100 de ani s-au găsit urși în Banat, eu îmi dau demisia”

082ed204 d37b 42c0 bde1 e6636ea9cf41
explo 1000x200

Cu proiectul de construire a „găurii” de pe Lugoj – Deva lot II la limita de absorbție a banilor din PNRR, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declară că oricum în Banat nu există urși.

Declarațiile au fost făcute la Euronews. Totuși, proiectul trebuie pus în aplicare așa cum prevede acordul de mediu, ce presupune și construirea unui tunel pentru animale.

„Eu fiind din Timiș, nu există urși. Dacă în ultimii 100 de ani s-au găsit urși în Banat, eu îmi dau demisia”, a spus Sorin Grindeanu la Euronews.

Absorbția banilor din PNRR pentru acest proiect este la limită. Deși oficialul de la Transporturi susține că fondurile nu se vor pierde, calculele arată altceva.

„Toți banii din PNRR vor fi trași. Am văzut că sunt foarte speriați (n.r. membrii USR șși Pro Infrastructură) că se întâmplă acest lucru și tot trag semne de alarmă. Să stea liniștiți că se vor întâmpla toate aceste implementări de proiecte. (…) În PNRR, pentru că acest tunel al urșilor e finanțat prin PNRR, există borne pe care Guvernul, pe diverse componente, trebuie să le atingă. Borna pentru zona rutieră este 2023. Până atunci statul român trebuie să aibă semnate 50% din contracte. La Lugoj – Deva sunt 6 oferte, sunt în faza de evaluare și va fi dat câștigătorul în septembrie. Se înscrie în aceeași bornă”, a declarant, în 21 iulie, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Constructorul urmează să fie desemnat în septembrie. Însă semnarea contractului poate fi amânată de eventualele contestații și proiectarea, care durează 11, ar putea începe în 2023. Cu cele 34 de luni alocate lucrărilor, șantierul s-ar putea întinde până în 2027.

Proiectul are o valoare de 2,5 miliarde de lei și presupune construirea a 9,13 kilometri de autostradă, din care 2,13 kilometri reprezintă tunelul pentru animale.