Nelu Popa, Romeo Dunca, Dominic Fritz și Alin Nica au visat mult prea departe, dar, indiferent că e pe hidrogen sau cu baterii, o garnitură nouă, pe o cale ferată modernizată, va lege cele două municipii în doar o oră și un sfert!
În mandatul lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, pentru prima dată după 30 de ani, se cumpără un tren nou în Romania. El a ajuns deja în țară, e în teste, dar în total vor circula 160 de garnituri de tren noi. Pentru linia ferată Reșița – Timișoara, cu conexiuni către Aeroportul „Traian Vuia” și ieșirea din țară de la Moravița, există alte garnituri în plan. „În momentul în care am ocupat această funcție, cel puțin pentru județul Caras-Severin, eu nu am făcut distincție între culoarea politică a unui primar sau faptul că face parte din partidul din care fac și eu parte sau nu. Proiectele de infrastructură nu au culoare politică. Acel proiect are câțiva pași făcuți. Eu știu că Nelu Popa ține foarte mult la acel proiect cu trenuri cu hidrogen, știu că este un proiect important pentru Reșița, pentru turismul de pe Semenic, de la Crivaia, dar ritmul nu este unul care să fie mulțumitor. Eu am rugat colegii de la CFR, pe directorul regionalei și pe ceilalți colegii, să dea tot concursul astfel încât să poată să de prindă această finanțare. Este o problemă cu trenurile hidrogen. Sigur, au dat bine, le-am trecut în PNRR sau le-au trecut alții, cum au trecut și alte lucruri în PNRR, dar tehnologia nu este chiar standardizată 100% și asta înseamnă timp, din păcate. Să vedem gata în primul rând cele 6 loturi CFR care leagă Carașul, chiar dacă este vorba despre Caransebeș, dar leagă Carașul la culoarele europene.”, a comentat Sorin Grindeanu.
Inițiatorul proiectului realizat în parteneriat de primăriile din Reșița și Timișoara, respectiv cele două consilii județene, schimbase deja macazul. Mai exact, renunțase la trenul cu hidrogen, specialiștii oferind alternativa unui tren electric pe baterii. „Legat de trenul cu hidrogen, s-a spus că proiectul este în întârziere majoră. Este eronat, este eronat! Metroul SA București, firma care a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate pe ambele tronsoane Timișoara – Voiteni – Stamora și Voiteni – Berzovia – Reșița, are studiul de fezabilitate gata din luna aprilie! Cele mai mari probleme pe care le întâmpinăm, din luna aprilie până acum, sunt legate de avizele de la CFR Infrastructură, sunt legate de lipsa unui protocol între noi și CFR Infrastructură, sunt legate de lucruri care nu țin de proiectanți sau de cei care au inițiat aceste proiecte! Eu sper totuși ca lucrurile să se miște.”, a explicat Nelu Popa.
Primarului Reșiței i s-a părut ciudat că ministrul Transporturilor încă vorbește despre trenul cu hidrogen la această oră, când soluția tehnică fusese schimbată de mult. „Mi se pare puțin bizar că nimeni nu i-a transmis ministrului Grindeanu că ideea de tren pe hidrogen e abandonată de mult, e abandonată de mult și că studiul de soluție la care s-a lucrat până la ora asta indică pe calea ferată Reșița – Timișoara Nord conexiune cu aeroportul, tren pe acumulatori electrici. Tren care să meargă de la Timișoara la Voiteni electrificat și din Voiteni încoace, pe acumulatori. Este o variantă mult mai facilă, mult mai ieftină. Dar, de fapt, discuția nu este despre ce tip de tren e acolo, discuția e despre modernizarea căii ferate și acest proiect de modernizare a căii ferate este gata din aprilie!”, a adăugat Nelu Popa.