Ministrul Grindeanu crește viteza la 160 km/h pe linia ferată Caransebeș – București!

simu grindeanu cale ferata caransebes lugoj

CFR SA, reprezentantă de director general Ion Simu, și Asocierea RailWorks au semnat astăzi, la Caransebeș, în prezența premierului Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 1,3 miliarde lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj.

Este vorba despre lotul 1 prevăzut în proiectul de modernizare a liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad, în lungime de 162 km, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Dar în condiții similare se va circula până la București, a dezvăluit ministrul Grindeanu. Lucrarea va fi executată de Asocierea RailWorks, însemnând SC Alstom Transport SA (lider de asociere) și SC Arcada Company SA.

Durata contractului, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni pentru proiectare și execuție, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

„O țară, logistic, nu se poate dezvolta numai rutier, trebuie o atenție deosebită și la modernizarea căilor ferate. Și aici, ca și la CNAIR, avem o echipă foarte bună. Până în anul 2026 sunt peste 950 de km de cale ferată în modernizare prin PNRR. Săptămână viitoare, domnul ministru o să semneze ultimele contractări pe acești 950 km, cu alte cuvinte, este primul capitol închis total, contractat pe PNRR, acoperirea de modernizare de căi ferate.”, a spus prim-ministrul Ciolacu în sala de ședințe a Primăriei Caransebeș, care a fost gazda evenimentului.

„Legat de proiectul de astăzi, eu vreau să îi felicit pe cei de la CFR pentru faptul că au terminat toată perioada de contractare sau toată această fază. Marți va fi ultimul contract semnat din PNRR. Undeva în ianuarie – februarie se va lansa și continuarea spre Craiova a celor 6 loturi de cale ferată, astfel încât traseul să fie complet, de la București până la ieșire, la Curtici, complet modernizat și să se poată circula cu aproximativ 160 km/h!”, a continuat Sorin Grindeanu seria lucrurilor îmbucurătoare.

„Lotul 1 Caransebeș – Lugoj e o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR. Fiind o investiție esențială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest rețelei naționale și condiționată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte obligațiile contractuale, în contextul în care, așa cum am declarat și la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm «eventualele probleme de proiectare», așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Se vor executa în cadrul acestui contract lucrări civile în 4 stații CF, cea mai importantă fiind stația CF Caransebeș, care va avea inclusiv o clădire de mentenanță și pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 12 poduri și 49 podețe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/