Romeo Dunca dă asigurări că nu a făcut niciodată trafic de migranți cu camioanele Dunca Expediții și că nici nu a fost cercetat vreodată pentru astfel de infracțiuni!
În spațiul public online au apărut recent imagini cu unul dintre tirurile firmei lui Romeo Dunca oprit de poliția germană, în care au fost descoperiți mai mulți migranți. Șeful CJ a explicat pentru exressdebanat.ro că nu e implicat în astfel de activități, lucru care e valabil și pentru șoferul tirului. „Remorca a plecat din curte în data de 23.06, a făcut pauza la Arad, nu a reușit sa treacă vama și după a mers până în Germania. Acolo au început să bata în panoul frontal și au scos mâna prin prelată. Nu au mai avut apă! Șoferul a anunțat la firmă și a sunat la Poliție. Remorca nu avea urme de efracție, cine i-a urcat știa ce face. Am mai avut multe cazuri în care s-au urcat pe autostradă în camioane.”, ne-a mărturisit Romeo Dunca.
Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, care deține una dintre cele mai importante companii de transport din România, spune că e un fenomen în creștere în toată Europa: „Mii de asiatici se ascund pe unde pot. Taie prelatele camioanelor în timp ce acestea stau în vamă. În acest caz a fost o remorcă care a ajuns în Germania pe tren. Forțează camioanele care trec din Franța în Anglia cu bacul sau prin tunel. Sunt zeci de astfel de situații prezente la mulți transportatori. O parte din pagube sunt suportate de asigurători, o parte nu. Cele de la frontiera cu Anglia, de exemplu, nu.”
Pentru a pune punct de la bun început oricăror speculații, Romeo Dunca anunță prin intermediul Express de Banat: „Nu am avut nicio cercetare pentru trafic de transfugi, ca în cazul unor persoane sau firme unde conducătorii auto au trebuit sa răspundă și unor altfel de situații. Mai nou, la intrarea în Europa Occidentală controlul e mai strict și lucrătorii vamali ori politia, în funcție de circumstanțe, pot deschide dosare de sesizare a parchetelor. Transfugii sunt duși de cărăuși pe bani până în zonele de frontieră unde mai apoi aceștia, în timpul nopții, forțează remorcile și se ascund printre marfa sau chiar se leagă sub camion. La Dunca Expediții avem niște reguli cu zone de interdicție de a parca peste noapte. Tocmai din aceste motive!”