Notele din școala generală nu reflectă cunoștințele elevilor. 14.500 de elevi care au avut media generală mai mare de 8 nu au trecut de evaluarea națională.
Deferența dintre sistemul de evaluare al profesorilor de-a lungul școlii generale și cerințele de la examenele naționale se vede în numărul elevilor cu medii mari în clasele V-VIII care nu au reușit să treacă anul acesta de evaluarea națională.
Aproape 14.500 de elevi care au avut media generală mai mare de 8 în clasele V-VIII nu au reușit să treacă de evaluarea națională anul acesta, adică să obțină media 5, după cum arată datele de la Ministerul Educației transmise la solicitarea Ziarului Financiar.
„Totalul elevilor care au susținut Evaluarea Națională 2023 este de 154.115. Dintre aceștia, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost de 76,4% (117.798 de elevi), în timp ce 36.317 candidați (23,6%) au obținut medii sub 5 (cinci).”, a mai transmis Ministerul Educației.
Pe județe, Călărași, Arad și Giurgiu au ocupat primele locuri în clasamentul după ponderea de elevi cu media generală peste 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea națională și nu au promovat examenul.
În Călărași, ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea națională și nu au promovat examenul este de 14%. În Arad ponderea este de 13,5%, iar în Giurgiu este de 13%. La polul opus, au fost cinci județe și capitala unde ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea națională și nu au promovat examenul a fost de 6%, respectiv: Iași, Brăila, Cluj, Galați, Prahova. 21 de județe au avut o pondere de peste 10%.
Potrivit aceleiași situații transmise de Ministerul Educației, în Caraș-Severin s-au înscris la evaluarea națională 198 de elevi care au avut media generală mai mare de 8 în ciclul gimnazial, iar 12% dintre ei nu au reușit să obțină notă de trecere la examen. În județul Timiș, din cei 552 de elevi cu note foarte bune la învățătură pe parcursul celor 4 ani de studiu, 11% au picat la evaluarea națională.