Primăria Municipiului Lugoj a reușit, după trei ani, implementarea uneia dintre funcțiile de bază din cadrul proiectului de digitalizare a serviciilor publice intitulat generic „Ghișeul Unic”, care a fost lansat de administrația locală în aprilie 2019, beneficiind de o finanțare din fonduri europene.
Noul program are ca principal scop înlocuirea circuitului clasic al documentelor cu modul de lucru digitalizat, în variantă electronică, pornind chiar de la registratura instituției principale a municipiului.
„De circa două săptămâni, în primărie s-a dat în folosință o aplicație electronică unică, care are ca obiectiv renunțarea la clasicele documente pe suport de hârtie, cum s-a lucrat până acum. Modul de preluare și prelucrare a datelor și solicitărilor de către compartimentele și birourile din Primărie s-a mutat în format digital, pornind chiar de le registratură. Prin această nouă și modernă modalitate sperăm ca activitățile din cadrul instituției să se îmbunătățească, iar timpul de răspuns la solicitărilor cetățenilor către diversele compartimente să se reducă”, a precizat Bogdan Blidariu, primarul interimar al muncipiului.
Noua aplicație, pe care lucrează serviciile din primărie, se numește „X-mail” și face parte din programul mai amplu, în curs de implementare – Conect-X, care ar trebui să funcționeze în cadrul viitorului „Ghișeu Unic”. În continuare, Primăria Lugoj se află în proces cu firma care ar fi trebuit să pună în funcțiune programul informatic, din cadrul „Ghișeului Unic”, care avea termen de finalizare anul 2021.