Timpul de așteptare pentru serviciile publice oferite caransebeșenilor de municipalitatea de pe Timiș și Sebeș s-a redus considerabil, ca urmare a digitalizării fluxurilor de lucru din cadrul instituției.
Primăria Caransebeș anunță că a finalizat implementarea proiectului european „Servicii publice partajate eficiente – Continuarea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni prin digitalizarea serviciilor publice partajate în Municipiul Caransebeș (SPRE)”, implementat în perioada mai 2020 – noiembrie 2023.
„Obiectivul general al proiectului a fost creșterea calității și transparenței procesului administrativ la nivelul municipiului Caransebeș prin continuarea implementării de măsuri de simplificare a procedurilor administrative și reducere a birocrației pentru cetățeni, atât din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor), cât și front-office pentru serviciile publice furnizate aferente competențelor partajate ale administrației publice locale”, explică, într-un comunicat de presă, Primăria Caransebeș.
Ca urmare a implementării proiectului, Primăria Caransebeș a reușit:
– să digitalizeze fluxurile de lucru pentru reducerea timpului de procesare a cererilor cetățenilor și asigurarea accesului online la serviciile publice gestionate de municipiul Caransebeș din domeniile de interes asistență socială și amenajarea teritoriului și urbanism;
– să dezvolte nivelul de pregătire, cunoștințe și abilități pentru 44 de funcționari publici din cadrul Primăriei, atât în domenii specifice, cât și în utilizarea și administrarea sistemelor informatice;
– să implementeze, să dezvolte și să asigure furnizarea de servicii online către cetățeni prin modulele asistență socială și GIS;
– să creeze o arhivă de copii digitale ale documentelor tradiționale existente în arhiva instituției.
Valoarea totală a proiectului a fost de 2.879.648 de lei, din care cofinanțarea Uniunii Europene a fost de 2.447.700 de lei.