Lupta pentru „adevăr”. A început campania electorală în Timiș

afis electoral dominic fritz timisoara 2024

E multă nerăbdare pentru începerea luptei politice în Timiș. Partidele politice și candidații deja desemnați pentru alegerile din acest an au dat startul campaniei electorale pe rețelele sociale, acolo unde nu există reglementări. Nici cu privire la exprimare, nici limite ale limbajului.

În offline, primul care a început promovarea este primarul în funcție al Timișoarei. Chiar dacă până la această dată PNL și PSD nu au venit cu o decizie clară cu privire la comasarea alegerilor, Dominic Fritz punctează cu un mesaj „comasat”. De menționat este că legislația electorală conține prevederi/sancțiuni cu privire la cele 30 de zile dinaintea alegerilor, reglementările referitoare la ceea ce se întâmplă în afara campaniilor electorale fiind ambigue.

afis electoral dominic fritz timisoara 2024 (1)

Între timp, online-ul abundă în mesaje vizibil orientate electoral. Cel mai recent, Primăria Timișoara a organizat un mega eveniment menit să marcheze finalizarea lucrărilor de pe bulevardul Cetății și reluarea circulației tramvaielor. O investiție de peste 110 milioane de lei, bani publici. Protagonistul, primarul Dominic Fritz, a realizat prima călătorie cu tramvaiul, în mijlocul copiilor.

dominic fritz alaturi de copii la inaugurarea lucrarilor de pe cetatii, timisoara

La fața locului au fost și susținători ai fostului primar liberal al orașului, fluturând sloganul #RobuVinoInapoi. Nicolae Robu candidează și el în 2024.

robu vino inapoi campanie 2024

Anterior, Dominic Fritz, aspirant la al doilea mandat în fruntea Primăriei Timișoara, le-a vorbit timișorenilor despre pericolul dezinformării, al neadevărurilor la care sunt supuși în acest an.

„Fritz are o figurină cu o erecție în culorile tricolorului în birou. Fritz a câștigat alegerile pentru că așa au agreat Iohannis, Merkel și Macron. Fritz nu poartă tricolorul la ocazii oficiale. Fritz a plătit un milion de euro să vină 60 de ambasadori la Timișoara. Fritz vorbește română pentru că a crescut la orfelinat de unde a fost luat și pregătit de servicii. Sunt doar unele dintre «dezvăluirile» făcute de apropiații lui Nicolae Robu în ultima perioadă. (…) În acest an electoral vom vedea din ce în ce mai absurde și mai aberante minciuni și dezinformări. Ele încep și sunt testate în colțurile întunecate ale internetului, prin tot felul de nebuni de serviciu. Încetul cu încetul își găsesc o cale, cu insinuări și atacuri prin ricoșeu, în limbajul candidatului oficial PNL Nicolae Robu, renumit pentru apetitul lui pentru personaje și gânduri dubioase. Ținta acestor dezinformări nu sunt eu, ci voi. Scopul este să vă submineze încrederea nu doar în mine, ci în ideea adevărului însuși.”, a scris primarul Timișoarei pe Facebook.

În tot acest timp, în spațiul public se discută și despre o dezbatere 1 la 1 Fritz vs Robu. Liberalul a anunțat că a primit două invitații în acest sens și că le va onora cu plăcere. Și Nicolae Robu invocă adevărul lui.

„Abia aștept, stimați timișoreni și stimați compatrioți netimișoreni, să vă devoalez cât e de pe dinafară și cât v-a mințit de trei ani și jumătate acest personaj calamitar pentru orașul nostru.”, a scris Nicolae Robu pe Facebook. De altfel, fostul primar a început deja să ia la pas cartierele ca să se întâlnească cu votanții.

nicolae robu plimbare in cartierul calea buziasului din timisoara

Nica: Se vor investi bani serioși în mediul digital

„Unii au furat startul, unii sunt în campanie încă din 2020, după alegerile din 27 septembrie. Nu e neapărat rău pentru că trebuie să fii în permanență racordat la ce dorește cetățeanul, dar mai mult cu faptele decât cu partea de imaginea. Cred că faptele sunt mai importante pentru cetățeni. Imaginea e importantă pentru candidat.”, a declarat în context, pentru expressdebanat.ro, președintele CJ Timiș, Alin Nica, și el în postura de candidat la localele din 2024.

Nica admite că spre deosebire de campaniile electorale anterioare, acum politicienii își transmit mesajele mai mult în online.

„Mediul digital acum cred că are o importanță mult mai mare decât la alegerile anterioare și într-adevăr se vor investi bani serioși de către oamenii politici în acapararea acestui mediu digital și a promova în acest mediu mesajele pe care fiecare le consideră a fi potrivite de a ajunge la cei care vom vota. Și noi de la PNL vom folosi toate aceste opțiuni pe care le avem la dispoziție și dacă oamenii aleg să se informeze cel mai mult din mediul online, atunci această nevoie trebuie satisfăcută și de PNL.”, a mai explicat Nica.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/