S-au început lucrări de anvergură pe Drumul Național 57, în zona Berzasca, acolo unde, în luna ianuarie, o cădere de stânci a paralizat traficul rutier.
Pe Clisura Dunării, pe DN 57, în zona localității Berzasca, a început realizarea unei structuri din grinzi de beton armat pentru reținerea blocurilor de rocă cu risc de prăbușire. „Polata”, așa cum o denumesc cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara – administratorul drumului – se va realiza pe o lungime de circa 100 de metri.
„Structura este alcătuită din pile cu ranforturi din beton armat, amplasat la 6 metri interax spre Dunăre, respectiv pereți de retenție în partea dinspre versant. Printre elevații și fundații sunt dispuse ancore din bare autoforante cu o lungime variabilă, fiind ancorate 4 metri în versant. Suprastructura este alcătuită dintr-un ansamblu de travee din beton armat turnat monolit, grinzi prefabricate, respectiv o placă de suprabetonare cu grosime variabilă și un strat de protecție de minimum 50 cm grosime, din pământ, pentru atenuarea șocului produs de blocurile de rocă, în cazul în care se vor mai desprinde de pe versant.”, detaliază cei de la DRDP Timișoara.
Practic, dacă se vor se vor prăbuși pietre de pe versant, ele vor ajunge pe această structură din grinzi de beton care protejează drumul.
În perioada lucrărilor, traficul se va desfășura cu restricții, cu semafor. Perioada estimată a lucrărilor este de circa 6 luni.