Locomotivă electrică, pe ruta Timișoara – București

locomotiva electrica

Cel puțin o locomotivă electrică, capabilă să ajungă la viteza de 160 km/h, va fi introdusă pe ruta feroviară Timișoara – București. Guvernul a aprobat investiția.

Guvernul a aprobat costurile pentru achiziția a 23 de locomotive electrice, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători. Una dintre ele va fi introdusă pe ruta București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad.

„Achiziția a fost aprobată, astăzi, de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România. Achiziția va avea o valoare totală de 760,26 de milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare)”, a declarant ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„În prezent există o creștere semnificativă a mobilității sociale, mai ales la orele de vârf și se constată o aglomerare excesivă cauzată traficului auto (în principal cu microbuze și autoturisme), creștere care poate fi satisfăcută doar prin sporirea capacității de transport feroviar, respectiv a capacității mijloacelor de transport aferente (vehicule feroviare în cazul de față) și a calității oferite de acestea”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

În prezent, arcul de locomotive al CFR Călători este de peste 1.080 de unități, din care parcul activ însumează numai 440. Locomotivele electrice din parcul CFR au o vârstă medie de 38 de ani, cele Diesel au 44 de ani, iar automotoarele sunt vechi de 49 de ani. Cele mai noi locomotive au fost livrate în perioada 2009 – 2011.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/