A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lotului I al autostrăzii Timișoara – Moravița. Se pot depune oferte până în 11 noiembrie, anunță ministrul Transporturilor.
Lotul I al autostrăzii A9 este cuprins între Remetea Mare și Jebel și are 35,6 kilometri. Construirea lui costă 5,65 de miliarde de lei, sumă asigurată prin Programul Transport.
„Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni:12 luni proiectare și 36 de luni execuție, iar pe traseu vor fi construite inclusiv: 1 pod peste râul Timiș, 4 noduri rutiere la Remetea Mare pe A1, Albina, VO Timișoara Sud și Pădureni; un centru de întreținere și coordonare și 2 parcări”, anunță Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Parcările vor fi de scurtă durată și fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
Contractul pentru construirea lotului 2 al autostrăzii Timișoara – Moravița a intrat și el în procedură de licitație, în 12 septembrie.
Documentația ajunsese la validare, urmând să fie publicată pe seap.ro pentru ca firmele interesate să poată depune oferte. Lotul 2 din autostrada A9 are aproape 33,5 kilometri și este cuprins între localitățile Jebel și Moravița.
Pe traseul acesui nou lot de autostradă se vor construi un pod de 560 de metri peste liniile de cale ferată de pe relația Timișoara – Reșița și DN 58B, două spații de servicii, 2 parcări de scurtă durată, un centru de întreținere și coordonare și 2 noduri rutiere, unul la Voiteg și unul la Moravița.
Întreaga autostradă Timișoara – Moravița va avea 73 de kilometri și va fi construită în maximum 4 ani. Costul este de 14,5 miliarde de lei. Lotul 3 al autostrăzii A9 îl reprezintă punctul de trecere a frontierei în Serbia.