Culoarea noilor vehicule din cadrul sistemului de transport public în comun din Timișoara a ajuns motiv de dispută. Liberalii transmit că au pregătit un proiect de hotărâre prin care propun gama cromatică alb-violet, și nu galben.
Reprezentanții companiei Bozankaya au anunțat, miercuri, pe Facebook că au semnat un nou contract prin care vor livra încă 17 tramvaie de mari dimensiuni în Timișoara, suplimentar față de cele 23 la care se angajaseră prin contractul semnat anterior. În plus, acestea vor fi galbene, și nu violet, la fel ca ultimele livrate. Ulterior, Bozankaya a șters postarea de pe Facebook, în care apărea și o fotografie cu un tramvai galben-negru.
Pe de altă parte, Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, susține că niciunde în contract nu scrie că noile garnituri trebuie să aibă culorile alb-violet.
„Culoarea nu este prevăzută în caietul de sarcini, nicăieri, nu este introdusă în contractul de finanțare, nicăieri. Caietul de sarcini prevede, în mod expres, că culoarea vehiculului va fi stabilită de către beneficiar, adică de către primărie, printr-o adresă pe care beneficiarul o va comunica către furnizorul de tramvaie. Practic, în decursul livrării acestor tramvaie, contractual, atât pe contractul de finanțate cât și pe contractul de furnizare, primăria ar fi putut, ipotetic, să schimbe tot la două tramvaie culoarea dacă și-ar fi dorit, fără ca să suporte nicio consecință nici asupra contractului de finanțare, nici asupra contractului de execuție. Cine spune că banii europeni erau condiționați de culoare, dezinformează, cu știință sau fără știință”, a afirmat Ruben Lațcău.
Nemulțumiți de faptul că administrația Fritz nu mai vrea să vadă vehiculele sistemului de transport în comun alb-violet, consilierii locali PNL au inițiat un proiect de hotărâre cu privire la gama cromatică.
„Ce s-ar întâmpla dacă fiecare administrație ce se perindă, temporar, pe la conducerea Timișoarei ar schimba culorile transportului în comun? Respectul pentru culorile alb-violet, care, în timp, au intrat în mentalul colectiv ca fiind asociate cu Timișoara reprezintă pentru administrația actuală exact… nimic. În ultimii 20 de ani, niciun primar, consiliu local sau decident nu a schimbat această regulă… nu pentru că nu ar fi putut… ci pentru că ar fi fost stupid. Estetic e stupid să ai o flotă de transport în comun colorată după felul în care ai visat în noaptea anterioară. Funcțional e stupid să folosești culori diferite pentru transportul public, care trebuie să fie recognoscibil, și există o sumedenie de studii pe această tema. Economic e stupid să faci un astfel de gest, care te supune la costuri suplimentare pentru uniformizarea flotei”, a afirmat Dan Diaconu, consilier local PNL.
Liberalul susține că grupul consilierilor locali PNL a inițiat proiectul de hotărâre privind gama cromatică alb-violet a transportului în comun în data de 28 aprilie.
„Deși Codul Administrativ presupune dezbaterea unui astfel de proiect de hotărâre în maxim 30 de zile, acest lucru nu s-a întâmplat. Și toate acestea pe un proiect creat și licitat de administrația anterioară, cu care noii decidenți au avut o singură legătură: schimbarea culorii. Cam asta e și marea “revoluție administrativă” în Timișoara, porumbeii și culori noi pentru tramvaie și autobuze. Ultimele tramvaie din contractul licitat de administrația anterioară vor fi galbene, ca dunga pictată pe zeci de kilometri din trotuarele orașului pe care nu ați curățat-o nici acum”, a precizat Dan Diaconu.
Pe de altă parte, Ruben Lațcău a susținut că nu știe faptul că liberalii au propus un astfel de proiect de hotărâre. „Dacă acest proiect întrunește condițiile legale, cu siguranță va fi pus în dezbatere publică”, a adăugat viceprimarul Timișoarei.