Primarul Dominic Fritz susține că au fost scrise aproximativ 4.000 de articole în presa națională și internațională despre deschiderea Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023.
Dominic Fritz anunță că cei aproape 200 de jurnaliști din țară și din străinătate care au participat la deschiderea oficială a Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023 au scris doar de bine despre acest eveniment important.
„Ecourile weekendului de deschidere al Capitalei Culturale au ajuns în media urmărită de milioane de români și europeni. Cei aproape 200 jurnaliști acreditați la eveniment au relatat despre atmosfera din oraș, despre programul cultural și despre ambițiile Timișoarei – prin agenții de presă, posturi TV, radiouri și ziare internaționale. Programul multicultural și european foarte divers a fost un magnet. Fiecare a găsit la Timișoara ceva din ”acasă”. De la experimentele cu parfumul trandafirilor bulgărești relatat de agenția de presă bulgară BTA, la spectacolele artiștilor maghiari promovate de agenția de presă ungară MTI, la artiștii suedezi care au performat în weekendul trecut la Timișoara, la promovarea Timișoarei ca oraș pluriconfesional de către Serviciul de Presă al Bisericilor Catolice din Europa”, a afirmat primarul Timișoarei.
Potrivit edilului-șef, printre titlurile care au apărut în presa internațională cu privire la Timișoara 2023 se numără „Timișoara dă dovadă de optimism, multiculturalism și de curajul de a fi imperfectă” – scrie agenția de presă germană DPA, preluată de peste 70 de ziare, posturi de radio și TV; „Cel de-al treilea oraș ca mărime din România este plin de culoare, atât prin peisajul urban, cât și prin modul în care oamenii trăiesc împreună”, scrie Süddeutsche Zeitung; „La Timișoara, ‘sora mai mică a Vienei’, se întâmplă mai multe ca niciodată” – theworldnews; „Din punct de vedere cultural, acest oraș industrial și universitar în plină expansiune are multe de oferit” – rtl.de; „Scopul programului e implicarea în cultură a tuturor claselor sociale”. – orf.at”.
Dominic Fritz a mai precizat că, până în prezent, Timișoara2023 a ajuns la 4.000 de articole și menționări în presa națională și internațională și peste 60 milioane de vizualizări.
„Timișoara face știri pozitive prin potențialul ei. Și e doar începutul”, a adăugat edilul-șef.