Proiectul pilot „ART Mindspace” se desfășoară în perioada iunie-septembrie. Participă 16 copii de 11-15 ani.
Timp de trei zile, Centrul de Tineret „Mansarda” găzduiește etapa a treia a proiectului gândit de Paula Iancu și Daniel Miron, tineri reșițeni vechi voluntari în cadrul centrului, în prezent studenți la Timișoara la arhitectură, respectiv informatică. Prin acest proiect, vor să familiarizeze copiii cu tendințele din arta contemporană astfel încât ei să experimenteze deopotrivă știința și arta.
Seria de ateliere gândite de ei abordează interdisciplinar cele două ramuri, ideea proiectului apărând după bienala de artă ținută anul trecut la Galeria „Art Encounters” din Timișoara. „Acolo am văzut o instalație interactivă dată de un placaj alb într-un spațiu foarte unitar. Cu cât te apropiai, din spate apăreau omuleți care reacționau cu nivelul de zgomot din cameră. Conceptul ne-a fascinat pe amândoi. Eu îl vedeam din perspectivă artistică, Daniel vedea partea tehnică. Ne-am gândit să facem ceva asemănător în orașul nostru”, am aflat de la Paula.
Cei doi și-au dorit să stimuleze interesului copiilor față de noile forme ale artei contemporane. Mai ales că, la Reșița, expunerea la noile tendințe culturale este mai mică decât în alte părți. Centrul Mansarda, prin modul liber și deschis de manifestare, a fost locul perfect pentru derularea proiectului în valoare de 8.400 de lei, finanțat prin Fondul Științescu Banatul Montan.
Pe 28 iunie, a demarat primul modul al proiectului. Paula i-a familiarizat pe participanți cu tehnici compoziționale și notiuni de bricolaj și de estetică deprinse prin jocuri aplicative. Apoi copiii au făcut compoziții și analiză critică asupra modului cum arta poate ajuta la o mai bună înțelegere a mediului înconjurător. În paralel, Daniel i-a familiarizat cu imprimanta 3D și modul de folosire a acesteia în proiecte creative. În a doua sesiune, copiilor le-au fost prezentate repere recente de artă interactivă și în paralel au lucrat cu softuri de modelare și cu imprimanta.
A treia sesiune a început astăzi și durează până miercuri inclusiv. Copiii deprind noțiuni de robotică și lucrează cu motorașe și senzori. Rezultatul muncii lor vor fi instalații de genul celei văzută de Paula și Daniel care, în luna septembrie, vor fi expuse într-o locație ce va fi stabilită la momentul respectiv. „E foarte frumos că avem copiii foarte participativi și curioși. Pentru noi, a fost o provocare să răspundem acestui colectiv foarte divers. Pe viitor, vrem să îmbunătățim proiectul în funcție de reacțiile pe care le primim de la copii”, a încheiat Paula.