Jumătate din lucrările de modernizare a căii ferate Timișoara – Lugoj, finalizate

cale ferata timisoara est lugoj

La finalul lucrărilor de reabilitare a căii ferate Timișoara Est – Lugoj, cu o lungime de aproape 55 kilometri, trenurile de călători vor circula cu o viteză de până la 160 km/h.

CFR Infrastructură Timișoara informează că stadiul lucrărilor de reabilitare al lotului 2 al căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, cuprins între Timișoara Est și Lugoj, a ajuns la 48%. Constructorul FCC Construction are mobilizate echipe de lucru pe întregul traseu în lungime de 54,13 kilometri.

„În această perioadă se execută lucrări pregătitoare, ce au drept scop: deschiderea firului II proiectat din HM Topolovaț + Stația Recaș și linile aferente acestora, aproximativ 16 km linie modernizată, cu 11 aparate de cale montate în cele 2 stații, preconizate pentru a fi date în exploatare în a doua parte a lunii noiembrie; deschiderea firului I proiectat din Statia Remetea Mare și liniile aferente acestuia, aproximativ 4 km de linie modernizată, cu 11 aparate de cale, preconizate pentru începutul lunii decembrie 2025. Aceste porțiuni de linii modernizate se aliniază celor 20 de km de linie dați până acum în exploatare”, a transmis instituția.

De asemenea, în această perioadă se realizează și alte intervenții importante pe lotul Timișoara Est – Lugoj. Și anume: montare de suprastructură; execuție de panouri fonoabsorbante în stația Belinț; lucrări peroane stațiile Recaș, Ghiroda, Izvin și Belinț; lucrări la podurile peste Bega, Timiș, pod km 549+030 și o serie de podețe; lucrări de săpături și umplutură pe anumite zone; montare linie de contact.

Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad are o lungime de 162 kilometri, iar lucrările de modernizare sunt finanțate cu bani europeni, prin PNRR. La finalul investiției, trenurile de călători vor circula cu o viteză de până la 160 km/h, iar cele de marfă cu maxim 120 km/h.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/